Hannah Yeoh bertudung, pemimpin DAP bercakaran

Hannah Yeoh bertudung, pemimpin DAP bercakaran

Pemimpin DAP Johor yang diselar Lim Guan Eng berhubung kritikannya terhadap seorang Ahli Parlimen mengenakan selendang dalam masjid, menjelaskan Setiausaha Agung partinya itu tidak memahami apa yang sebenarnya dimaksudkannya.

Dr Boo Cheng Hau, berkata Lim telah salah faham kandungan dalam perbincangan dalaman itu.

“Isu yang dibangkit oleh saya adalah kita usah menggunakan taktik yang cetek bagi memancing undi,” katanya dalam hantaran di Facebook, sambil menyatakan gimik politik hanya akan memikat sokongan sementara.

Mengulas lanjut, Boo berkata ketika parti kekurangan sumber, Johor DAP, termasuk dirinya, memberikan sumbangan setakat yang mampu kepada sekolah-sekolah vernakular dan sekolah agama.

“Saya tidak pun perlu memakai seumpama ulama atau pakaian Islam untuk mendekati masyarakat Melayu, malahan saya sentiasa membantu mana-mana komuniti … dengan hati yang jujur dan ikhlas, khasnya keperluan sosial dan pendidikan masing-masing.”

Boo yang juga Ahli Jawatankuasa DAP negeri, berkata beliau percaya pihak yang cuma cuba menyedapkan hati golongan tertentu tetapi mengabaikan perasaan dan keperluan kalangan lain, “akan dihina oleh bukan saja bangsa sendiri tetapi juga kehilangan penghormatan oleh bangsa lain.”

Boo mendakwa komuniti Cina “tidak memaafkan” dan “amat kecewa” dengan Lim berhubung isu dana membabitkan Kolej Universiti Tunku Abdul Rahman (TAR UC), ketika Ahli Parlimen Bagan itu menjadi Menteri Kewangan.

Boo berkata, komuniti berkenaan kecewa kerana Lim meletakkan kepentingan kepartian mengatasi peluang pendidikan pelajar terbabit, serta sentiasa tunduk kepada permintaan bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Terdahulu, Lim mempertahankan tindakan Hannah Yeoh berselendang ketika melawat sebuah masjid, dengan menyelar kritikan Boo terhadap Ahli Parlimen Segambut tiada beza dengan yang dibuat pemimpin PAS ekstremis dan primitif.

Lim berkata, kritikan yang tidak dapat dijustifikasi oleh seorang pemimpin negeri memberi gambaran buruk terhadap keseluruhan DAP.

Malaysiakini dilaporkan berkata Boo membuat kritikan negatif terhadap Hannah dalam laman sembang kumpulan WhatsApp pemimpin-pemimpin DAP Johor. FMT

Hannah Yeoh bertudung, pemimpin DAP bercakaran


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU

‘Mejar Shuhada’ perdaya mangsa, liwat mangsa lelaki

Aksi Polis Serbu Geng Motosikal Di Stesen Minyak (video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker