Jenazah sembilan sekeluarga mangsa rempuhan treler dikebumikan esok

SHAH ALAM – Jenazah sembilan sekeluarga yang terkorban dalam kemalangan tragis membabitkan tiga buah kereta dan sebuah treler akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21 di sini pada Ahad.

Urusan pengkebumian ibu bersama lapan anaknya itu dijangka mengambil masa kerana terpaksa menunggu keputusan ujian calitan Covid-19 dan keputusan bedah siasat kesemua mangsa.

Difahamkan, ujian calitan Covid-19 atas jenazah sembilan sekeluarga tersebut mendapati ada antara mereka yang positif, sehubungan itu langkah tambahan perlu diambil sebelum dikebumikan.

Sementara itu, jenazah seorang lagi mangsa yang turut terkorban dalam nahas berkenaan didapati bebas daripada Covid-19 dan akan dikebumikan di tanah perkuburan sama pada malam ini.

Sinar Harian pada Sabtu melaporkan seorang ibu bersama lapan anaknya termasuk 10 yang maut dalam kemalangan melibatkan empat kenderaan di kilometer 8.3 Lebuh Raya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite).

Mangsa yang maut terdiri daripada lima kanak-kanak lelaki, tiga kanak-kanak perempuan dan masing-masing satu lelaki serta perempuan dewasa.

Mangsa adalah Norul Naziah Buyong, 37, Muhamad Razarul Amin Abd Razak, 17, Razatul Aliah, 16, Puteri Hidayah, 12, dan Muhamad Aizat Syazwan,10.

Selain itu, Muhamad Rolkaizat Rezky, 9, Muhamad Hidayat Hakimie, 7, Puteri Nur Ain Syalwana, 3, Muhammad Raid Fathi berusia 10 bulan dan Mohamad Rahimi Rolex, 27.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Superintendan Mohd Fairus Jaafar dilaporkan berkata, pemandu treler yang berusia 37 tahun direman selama empat hari bermula Sabtu untuk membantu siasatan.

Jenazah sembilan sekeluarga mangsa rempuhan treler dikebumikan esok


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


10 Maut: ‘Saya Terlalu Sayangkan Ibu’ – Anak Ketiga Mangsa Tragedi Kemalangan Maut

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker