Istanbul bandar terbaik untuk berpindah, KL tempat ketiga

Istanbul bandar terbaik untuk berpindah, KL tempat ketiga

Bandar terbesar di Turki dipilih sebagai bandar paling berharga di dunia untuk berpindah berdasarkan kajian oleh money.co.uk di United Kingdom.

Lapor Daily Sabah, kajian tersebut mempertimbangkan banyak faktor antaranya seperti harga rumah, kos sara hidup dan gaji purata bagi menentukan tempat paling terbaik untuk berhijrah.

Kos sara hidup tahunan di Istanbul adalah 12,753 pound (RM71,269), diikuti Buenos Aires, Argentina dengan 13,802 pound (RM77,132) dan Kuala Lumpur di tempat ketiga dengan 15,240 pound (RM85,168)

Sementara itu, bandar di Basel, Switzerland merupakan bandar paling mahal untuk berpindah dengan kos sara hidup tahunan AS$72,118 (RM304,775).

Kajian itu mendapati bandar di Doha, Qatar turut berada dalam senarai destinasi paling termahal untuk berpindah kerana menawarkan gaji yang tinggi dengan kos sara hidup tahunan AS$54,683 (RM231,094).

Austin di Texas, Amerika Syarikat turut tersenarai sebagai bandar terbaik untuk berpindah apabila berada pada kedudukan ketiga bagi kemudahan capaian internet terbaik dengan kelajuan 87.5 Mbps dan suhu purata 20.4 darjah Celcius.

Istanbul bandar terbaik untuk berpindah, KL tempat ketiga


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Gelagat Sekumpulan Lelaki Keluarkan Mayat Rakan Dari Keranda Untuk Dibawa Berjalan [VIDEO]

Try It! This Tunnel Leads You On A Hike With A Scenic View Of Malaysia’s Tallest Highway [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker