Jus oren perah laku keras ‘angkara’ Lisa Blackpink

BANGKOK –  Permintaan bagi jus oren perah meningkat mendadak di Thailand selepas penyanyi daripada kumpulan K-Pop terkenal, Lisa Blackpink berkongsikan hantaran memaparkan dia minum minuman itu di laman Instagram, lapor laman berita Thaiger hari ini.

Lisa atau nama sebenarnya Lalisa Manoban, dalam satu hantaran menunjukkan dia menghirup segelas jus oren yang baru diperah beserta emoji buah oren pada keterangan gambar.

Kesan daripada hantaran tersebut membuatkan jualan jus oren meningkat terutamanya di wilayah asal penyanyi itu, Buriram.



Seorang peniaga gerai jus buah di pasar Khlong Thom, Surachai berkata, selepas Lisa memuat naik hantaran itu, dia menerima ramai pelanggan baharu dan sedia ada yang membeli minuman tersebut dalam kuantiti banyak.

Tidak cukup dengan itu, pembelian secara penghantaran ke rumah turut diterima.

Seorang pembeli dikenali sebagai Samniang, 61, pula berkata, dia menggemari jus oren segar, namun agak sukar untuk mendapatkan minuman itu kebelakangan ini kerana bekalannya agak terhad.

Namun, selepas anaknya memberitahu lokasi lain yang menjual air itu, dia bergegas pergi ke tempat tersebut bagi mendapatkan jus oren segar.



Lisa kerap menggunakan platform media sosialnya untuk mempromosi dan menunjukkan produk keluaran Thailand yang kemudiannya memberi pengaruh besar kepada jualan produk-produk tersebut.

Antara yang pernah dipromosikan adalah krim Thai Siang Pure Balm, susu jenama Nong Pho, bebola daging, penkek silom roti, kerabu mangga dan teh Thai. – Agensi

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Penyanyi bertudung didakwa amal sihir



Raja Ilya Diperli Dah Tak Ada Job Sampai Kena Rakam Gambar Mandi (Video)

Saya tapau nasi vanggey dua dengan teh o ais untuk Dr Malar – Bell Ngasri



Tuntut Keadilan Selepas Dakwa Dipukul Johor Military Force (JMF)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker