Penduduk Dakwa Jumpa Ketul Batu Mengandungi Emas [VIDEO]

Penduduk Dakwa Jumpa Ketul Batu Mengandungi Emas [VIDEO]

RANTAU PANJANG – Penduduk di sekitar Kampung Bukit Lata di sini semalam digemparkan dengan penemuan ketulan batu-batu yang didakwa mengandungi emas.

Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Mat, 37, berkata, batu-batu itu dijumpai oleh penduduk di kawasan tapak pembinaan projek tebatan banjir yang sedang dijalankan oleh pihak kerajaan ketika ini.

Ketulan batu didakwa mengandungi emas yang dijumpai oleh penduduk di Bukit Lata, Rantau Panjang semalam.

“Selepas penemuan batu itu diketahui ramai, saya telah bergegas ke lokasi untuk melihatnya sendiri. Memang betul ketulan batu yang ditemui itu mempunyai warna kuning seakan-akan emas.

“Cuma, saya tidak dapat pastikan sama ada ia betul atau sebaliknya. Gerak hati saya mengatakan ia adalah emas cuma bahan mineral itu masih lagi muda,” katanya.

Mat yang merupakan penduduk asal di kampung itu memberitahu, dakwaan tersebut ada asasnya kerana Bukit Lata memang kaya dengan sumber mineral semula jadi.

Katanya, antara mineral yang terdapat di kawasan itu adalah bijih besi dan pernah eksport ke Jepun.

“Bagaimanapun, bijih besi itu terpaksa dihantar pulang semula kerana ia masih muda.

“Selepas video penduduk kampung mendakwa batu itu mengandungi emas tular di Facebook, kawasan tersebut telah ditutup sepenuhnya oleh pihak pengurusan tapak projek,” ujarnya.

Sementara itu, usaha Kosmo! untuk mendapatkan respon daripada pihak berkuasa tempatan mengenai dakwaan penemuan emas di kawasan itu masih gagal.

Terdahulu, sebuah video berurasi 23 saat tular di media sosial yang memaparkan ramai penduduk setempat berkunjung ke kawasan pembinaan tebatan banjir di Kampung Bukit Lata di sini untuk mencari emas.

VIDEO DIBAWAH:-

Bagaimanapun, dakwaan mengenai penemuan emas di kawasan itu masih belum dapat dibuktikan dan penduduk pergi ke kawasan itu hanya untuk mencuba nasib mencari bahan mineral berkenaan. -K! ONLINE.

Penduduk Dakwa Jumpa Ketul Batu Mengandungi Emas [VIDEO]

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Myvi baharu lebih sporty

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker