Projek terowong bawah laut: Wartawan dan jurugambar dilihat bersiap sedia di luar bangunan SPRM

 

 

GEORGE TOWN: Kira-kira 30 wartawan dan jurugambar dilihat bersiap sedia di luar bangunan SPRM menunggu perkembangan terkini.



Pemimpin berkenaan merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang pada masa projek itu dimulakan, beliau diharapkan dapat hadir di sini untuk memberi keterangan berkenaan projek terowong bawah laut bernilai RM6.3 bilion yang kontroversial.

Ini bukan kali pertama anggota media dilihat berkumpul di luar ibu pejabat SPRM.

Pada hari Selasa (7 Julai), Ketua Menteri, Chow Kon Yeow menghabiskan lebih dari empat jam untuk ditemuramah di ibu pejabat SPRM negeri.

Malah dia terpaksa membatalkan aturacaranya di Restoran Hameediyah yang dijadualkan bermula pada pukul 11 ​​pagi pada hari itu.



Pada hari Isnin (6 Julai), tiga anggota exco kerajaan negeri telah membuat pernyataan mereka yang dirakam oleh SPRM mengenai projek terowong bawah laut Pulau Pinang.

Mereka adalah Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Bandar, Perancangan Negara dan Kerajaan Tempatan negeri Jagdeep Singh Deo; Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Gender Chong Eng; dan Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker