Pengikut Zuraida Hanya 800 Orang

Zuraida Abdullah Sani

PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) masih konsisten dengan hala tuju dan perju­angan parti tanpa sebarang pengkhianatan.

Bercakap kepada Utusan Malaysia, Abdullah Sani berkata, untuk itu dakwaan bekas Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin yang mengatakan PKR sudah mati adalah tidak berasas dan hilang akal.

“Yang tak ada hala tuju itu adalah mereka, pengikut sendiri pun tak sampai 800 orang sedangkan kami sejak Langkah Sheraton berlaku, berpuluh ribu orang mendaftar.

“Mereka dah jadi kemaruk kerusi tu, tapi kerusi mana yang mereka nak bertanding kalau pemilihan kerusi pun masih bergaduh, berebut, jadi di mana kesepakatan mereka?,” soalnya ketika dihubungi semalam.

Tambah Abdullah, PKR se­karang sudah bersih, sudah tidak ada pengkhianat, tikam belakang dan melaga-lagakan orang sana sini manakala golongan yang sedang huru-hara sekarang ialah mereka yang melompat keluar tempoh hari.

“Pemimpin yang ada dalam parti mereka pun dah macam pemimpin ‘longk***’ dan Zuraida sendiri pun saya tak nampak dekat mana dia nak bertanding dengan huru-hara macam tu?

“Tunggulah sampai bila nak jadi pengkhianat macam ini, tak lama pun…dapat hidu nanti,” katanya.

Mengulas lanjut, Abdullah turut mempersoal keupayaan bekas-bekas pemimpin PKR yang lompat parti itu sama ada mereka mampu untuk menguruskan isu pembahagian kerusi dengan baik.

“PKR ada 113 kerusi, kalau kami bagi 13 kerusi pun belum tentu mereka dapat uruskan tanpa sebarang pertikaian mana-mana pihak,” katanya.

Kelmarin, Zuraida Kamaruddin mendakwa PKR sudah hilang arah tuju di bawah pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kepemimpinan yang meninggalkan parti itu sudah tidak lagi melihat perjuangan Anwar untuk membawa keadilan kepada rakyat.

“Apabila kita menang pilihan raya umum pada 2018, semua seolah-olah tiada lagi dibuat untuk memastikan beliau dapat jadi perdana menteri dan ini yang saya rasa PKR sudah hilang hala tuju,” kata Zuraida. – UTUSAN

 


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


 

“Orang kata saya kaya” – Mahathir

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker