Ibu Menangis Dibuang 9 Anak, Tapi Menantu Dedah Cerita Sebenar…

Sejak semalam, tular beberapa keping tangkapan skrin di media sosial memaparkan seorang penghuni di rumah jagaan orang tua berkongsi kisah peritnya dengan mendakwa ‘dibuang’ oleh sembilan orang anak.

Menerusi laporan eksklusif Buletin TV3, warga emas tersebut Zarah Ahmad mendakwa diabaikan oleh anak-anaknya ketika menerima rawatan di hospital akibat terjatuh, sebelum dirujuk ke rumah jagaan itu sejak sebulan lalu.

“Anak2 tak mahu ambil tahu pasal saya…”

Warga emas berusia 83 tahun itu berkata, dia terkilan dengan tindakan anak dan menantu yang mendakwa dirinya tidak diambil peduli selepas suaminya meninggal dunia pada tiga tahun lalu.

“Saya mati atau hidup ke, mereka tak mahu datang melawat…”

Berikutan perkongsian yang menyentuh hati penonton itu, seorang wanita Normala Shamsuddin yang mendakwa menantu kepada Zarah tampil menjelaskan situasi sebenar menerusi sebuah posting di laman Facebook miliknya.



“Bukan anak2 buang dia, tapi dia yang buang anak2..”

Menurut Normala, dia mendakwa anak-anak termasuk menantu warga emas terbabit tidak mendapat layanan sebaiknya selain menyifatkan ‘maki hamun’ sering diterima oleh mereka.

“Bukan nak buka pekung tapi kenyataan harus di perbetulkan. Orang yang tak tahu mmg akan kesian kat dia. Biasalah naluri kita manusia mudah kesian nak pulak dia org tua,” katanya.

Seorang pengguna Twitter, @munyraz, berkata, lain orang, lain pengalaman hidupnya. Kenyataannya, perkara sebegini ada terjadi. Keluarga yang toksik juga wujud di sekeliling kita.

“Ini juga adalah sebagai peringatan untuk kita melayan anak-anak dengan baik. Tidak dinafikan ada ibu bapa berkata anak mereka menyusahkan sehingga dewasa kelak anak mereka hilang rasa hormat kepada ibu bapanya kerana emosi terganggu,” ciap @livelyeffa.

Terdahulu, temubual berkenaan menerima pelbagai kecaman warganet apabila menganggap anak-anak warga emas itu tiada sifat perikemanusiaan kerana sanggup mengabaikan ibu kandung sendiri dan meninggalkan di rumah jagaan orang tua.

Tonton temu bual penuh:

Sumber: Facebook, TV3,Twitter

Related Articles

Back to top button
%d bloggers like this:

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker