PRN: Khairuddin bukan calon MB Terengganu, sah tidak akan bertanding

 

KUALA TERENGGANU: Setiausaha Eksekutif Majlis Ulama UMNO, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali mengesahkan beliau tidak akan bertanding dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) tidak lama lagi.

Beliau yang juga bekas Ahli Parlimen Kuala Nerus berkata, pengesahan tersebut juga menepis khabar angin kononnya beliau sebagai calon Menteri Besar Terengganu sekiranya Barisan Nasional (BN) menang dalam PRN nanti.



“Walaupun ada disebarkan dalam akhbar tentang bakal MB (Menteri Besar), perkara itu tidak berbangkit kerana saya  tidak berhasrat ingin bertanding dalam PRN yang terdekat ini.

“Sebaliknya fokus utama saya adalah untuk membantu kemenangan BN dan UMNO di Terengganu serta negeri-negeri yang lain.

“Ini adalah pilihan politik (tidak mahu bertanding) dan biasa bagi orang politik, mahu partinya menang dalam pilihan raya,” katanya dalam satu klip video di Tik Tok malam tadi.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), Mohd. Khairuddin yang mewakili Pas berjaya mengekalkan kemenangan di Kuala Nerus setelah memperoleh 37,974 undi dengan majoriti 8,447 undi menewaskan calon BN, Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad yang mendapat 29,527 undi dan calon Pakatan Harapan (PH), Abdullah Muhammad (4,604 undi).



Bagaimanapun,  pada PRU15, beliau  bertanding mewakili BN di kerusi Parlimen Kuala Nerus namun tewas kepada calon Pas, Datuk Dr. Alias Razak.

Bekas Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas itu  mengumumkan berhenti menjadi ahli Pas pada Mac lalu.

Baru-baru ini,  Mohd. Khairuddin yang juga bekas Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi itu disebut-sebut  akan bertanding mewakili BN pada PRN Terengganu dan menjadi calon Menteri Besar.

Dua lagi nama bekas jemaah menteri yang dikatakan akan bertanding ialah bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek (Parlimen Kemaman) dan bekas Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari (Parlimen Hulu Terengganu).



Bagaimanapun, setakat ini, Ahmad Shabery sudah mengesahkan beliau tidak akan bertanding

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Masya Masyitah pakai stoking jarang nampak peha

Sharifah Sakinah komen netizen yang mahu jilat tubuhnya



Komen Puteri Balqis mengenai isu bergaduh di media sosial

Syamsul, Ira Kazar tertekan punca fail saman terhadap JAWI, MAIWP



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker