Cuba tunjuk ‘pandai’, cucu Mahathir terdiam di SMASH MAUT oleh TMJ

Share

Cucu Mahathir yang juga merupakan salah seorang anak Mukhriz telah membuat satu hantaran di twitter menyoal tentang dari mana TMJ memperolehi wang yang sering disumbangkan kepada rakyat negeri Johor oleh keluarga Diraja Johor itu.

Sebelum ini TMJ telah berbalas posting bagi menjawab fitnah oleh Page Bersatu TV dan bekas pegawai Mukhriz Mahathir di twitter.

Artikel Berkaitan : BIADAP! Laman FB Bersatu Hina Tunku Mahkota Johor


Walau bagaimanapun posting cucu mahathir berkenaan telah menjerat diri sendiri kerana soalan tersebut umpama “memberi bola tanggung kepada Lin Dan sambil meletakkan muka dihadapan jaring” kerana terlalu mudah untuk di SMASH oleh TMJ.

TMJ menyoal kembali cucu Mahathir dan memohon mengajarnya bagaimana keluarga bekas Perdana Menteri tersebut boleh menjadi begitu kaya raya.

Posting kedua – dua mereka  juga mendapat maklumbalas yang pebagai oleh warganet yang majoritinya menyebelahi dan menyokong keluarga Diraja Johor itu.


Warganet kebanyakkannya secara sinis memerli cucu mahathir berkenaan.. Berikut adalah diantara posting yang catatkan oleh warganet

“Biadab punya budak… Lahir2 atas dulang emas.. Hasil keringat atok kau yg tipu rakyat Malaysia sejak lbh 30 thn dulu.. Bapak kau mengangkang tidur atas duit… Lagi nak tanya keturunan kerabat di raja Johor dpt duit dari mana??? 😡😤… Wei bdk hingusan moyang kau dulu pakai selipar ngan kain gombang lari dari India masuk tanah melayu… Kerabat Johor dah pg London cam pg pasar??!! 🙄… Dasar bangsat x sedar diri.. Sistem pentadbiran tanah melayu ni pun dimulakan oleh kerajaan Negeri Johor dan seluruh jajahan takluknya… Malaysia masih hutan lg masa tu!!” 🤨  Sumber

Umum mengetahui bahawa keluaga Diraja Johor adalah salah satu keluarga Diraja yang kaya raya kerena mereka telah terlibat di dalam perniagaan dalam dan luar negara semenjak dari dahulu lagi jadi gaya kehidupan mewah bukan perkara asing bagi mereka.


Manakala keluarga bekas Perdana Menteri tersebut bukanlah datang dari keluarga bangsawan malah terlibat dengan perniagaan pun tidaklah sampai beratus tahun seperti keluarga Diraja Johor tetapi menjadi begitu kaya raya malah kekayaan mereka juga sering menjadi kontroversi.

Kemewahan gaya hidup keluarga bekas perdana menteri berkenaan sering dikongsi di laman media sosial cucu – cucu bekas perdana menteri itu.

 

11 thoughts on “Cuba tunjuk ‘pandai’, cucu Mahathir terdiam di SMASH MAUT oleh TMJ

  • August 11, 2020 at 16:35
    Permalink

    aku terus sokong TMJ, beliau bukan campur tangan hal ehwal politik tapi sekadar memberi peringatan kepada rakyat khusus kepada bangsanya sendiri bahawa kita sudah cukup dipecah-belah tanpa menginsafi & menyedari diri kita terus diperbodoh oleh mahathir

    ‘kleptokrasi’ digunakan sebagai modal murahan & ‘smokescreen’ kepada rakyat(terutama kepada Orang Melayu & Bumiputera) supaya tidak dapat melihat amalan kronisme & nepotisme telah, sedang & akan terus dilakukan oleh mahathir & kuncu2nya lebih2 lagi jika mereka diberi lagi kuasa menjadi kerajaan

    memetik kata2 Raja Petra Kamarudin dalam MT, nawaitu penubuhan parti baru mahathir adalah kerana & untuk survival ‘boboi'(mukhriz), atau lebih tepat lagi untuk kesinambungan legasi mahathir…selain anak2(yang sudah cukup kaya tapi mahu kaya lagi), cucu2 mahathir juga perlu diperkayakan juga setaraf atau lebih kaya lagi dari anak2 mahathir, ini belum masuk lagi kroni2 kepada anak serta cucu mahathir

    selain kadir jasin, kuncu2 mahathir yang lain seperti si khairuddin abu hassan akan turut sama menerima tempias kekayaan walaupun tidak seberapa dia dapat buat masa sekarang…kesetiaan kepada mahathir tidak pernah pudar kerana janji mahathir kepadanya untuk menambah kekayaan telah terjamin dengan kesetiaan yang ditunjukkan

    bagi musibat seperti mahathir & kuncu2nya, mereka tidak kisah pun Orang Melayu & Bumiputera yang susah tidak mendapat bantuan bila sekutu mereka iaitu dap memberhentikan segala bentuk bantuan semasa pakatan hancing(ph) menjadi kerajaan…musibat2 ini senyap tidak bersuara yang memberi maksud mereka menyokong apa dilakukan oleh kerajaan pakatan hancing(ph) yang didominasi oleh dap malah mahathir sendiri terus memperlekeh berkata Orang Melayu malas menjadi penyebab kepada kesusahan yang dihadapi

    apa yang penting bagi musibat seperti mahathir ini, sokongan membuta tuli(dengan tidak mempeduli nasib Orang Melayu & Bumiputera yang susah) yang diberikan kepada kerajaan didominasi oleh dap ini telah mendapat hasil & balasan seperti yang diharapkan oleh mahathir…kontrak NFCP kerajaan bernilai puluhan bilion ringgit telah diberikan kepada syarikat Opcom dimana boboi(mukhriz) bersama isterinya, mirzan & mokhzani mempunyai pegangan saham & memegang jawatan dalam syarikat Opcom ini

    dikatakan mokhzani telah melepaskan jawatan dalam Opcom 2 bulan sebelum kerajaan umumkan kontrak NFCP itu, ini kononnya untuk memberi gambaran tidak berlaku conflict of interest atau memberi & meraih sebarang keuntungan kepada adik2nya serta kepada diri sendiri(mokhzani) dari pengumuman kerajaan tentang kontrak NFCP itu tapi saham Opcom yang naik mendadak selepas pengumuman NFCP itu siapa yang mendapat keuntungan?

    selepas pengumuman kontrak NFCP bernilai RM21.6 bilion itu dari kerajaan & selepas saham Opcom naik mendadak, boboi(mukhriz) telah menjual sahamnya(Opcom) dalam 3 urusniaga berasingan…cuba tanya pada mana2 broker saham sama ada luarbiasa atau tidak kenaikkan mendadak saham Opcom itu?

    kata SKMM(semasa ph menjadi kerajaan), Opcom kononnya bukan penerima manfaat terbesar bila mendapat/meraih projek NFCP bernilai puluhan bilion ringgit itu tapi kenapa hanya saham Opcom sahaja yang naik mendadak? rakyat bodoh mana agaknya yang percaya kata2 gobind singh deo yang menjadi menteri menjaga SKMM pada masa itu?

    bila terdedah boboi(mukhriz) menyamun 1,000 hektar tanah konsesi balak di Sarawak pada 1994, boboi jawab dia “hanya tolong kawan & itu cerita lama, dah lupa” katanya…sama macam skandal Forex dahulu bila negara kehilangan/kerugian lebih RM30 bilion melibatkan mahathir…bapak segala penyamun bernama mahathir ini kata “tak ingat, tak tahu, tak siapa beritahu”

    Reply
    • August 12, 2020 at 22:41
      Permalink

      KALAU KAMU BETUL..KENAPA TIDAK PERGI BUAT LAPORAN PD SPRM..TUN M MENIPU..KALAU XDA LAPORAN KE SPRM XPAYAH BYK CKP BAIK DIAM..DASAR MULUT CELUPAR

      Reply
      • August 13, 2020 at 07:30
        Permalink

        Ada lg balaci Mahadir berbangsa Melayu nie??keturunan “buang” agaknya ye?ni la bangsat2 melayu yg menjahanamkan Malaysia.

        Reply
      • August 13, 2020 at 16:45
        Permalink

        sudah ada laporan dibuat tapi tidak dilapor dalam media
        kes salah guna kuasa arah bekas AG tidak bekukan akaun taikun cina itu sudah pun dibuat
        RCI skandal FOREX pula akan dilaksana segala syor tindakan yang telah dibuat oleh ahli panel(RCI)
        syor tindakan itu telah dihalang dari dilaksana oleh mahathir semasa pakatan hancing(ph) menjadi kerajaan
        tunggulah selepas PRU15, kassim abdullah kena bersedia berlatih dari sekarang untuk guling2 atas jalan

        Reply
    • August 12, 2020 at 22:36
      Permalink

      Maaf cakap..kalau Tun M ada byk buat koripsi semasa jadi Pm 22thn pergi lah buat laporan ke SPRM..jgn jadi bodoh la..

      Reply
  • August 12, 2020 at 20:39
    Permalink

    Kalau lah aku dapat peluang berdepan dengan cucu Tun m ni..mesti aku tanya dari mana datangnya kekayaan yang melimpah ruah keluarga dia..aku tak heran kalau mempunyai syarikat yang besar..

    Reply
    • August 12, 2020 at 22:38
      Permalink

      Jgn cakap saja pergi lah jumpa dia..ckp blkg saja pandai..sendiri bodoh.

      Reply
  • August 12, 2020 at 20:57
    Permalink

    Ikot ustaz auni kata kerabat diraja britain ni keturunan firaun yang simpan dajal sebelum dia keluar.. Lepas tu dajal ni bergerak dengan cepat keseluruh dunia sebar fitnah kerana miliki sayap yang panjang..pening dah ni nk faham…adakah perihal sayap yang panjang itu kenderaan terbang seperti kapal terbang atau jet? Uishh mana mungkin moyang tmj beri kapal terbang pada keturunan firaun untuk digunakan oleh dajal nanti….aaah buang masa nak pikir benda2 bangsawan ni…abaikan je la

    Reply
  • August 13, 2020 at 17:00
    Permalink

    siapakah gerangan yang pening & tunjukkan bodoh itu kalau dia sangka moyang TMJ berikan kapal terbang penumpang atau jet kepada kerajaan british? fighter plane yang kipas depan muncung sudah ada pun pada tahun 1915

    benci pada penjajah konon tapi anak cucu berperangai mengalahkan orang barat…pakaian macam pompuan sundal, bela peluk cium anjing, kat rumah ada mini bar tempat simpan arak & tak lupa anak pernah jadi taukay buat arak…halalan toyyiban semuanya buat atok, anak & cucu

    Reply

Leave a Reply