Melampau, siasat individu hina mangsa nahas helikopter bertembung

Melampau, siasat individu hina mangsa nahas helikopter bertembung

Seluruh rakyat Malaysia semalam berduka cita apabila dikejutkan dengan berita insiden nahas melibatkan dua helikopter yang bertembung dan terhempas di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lumut.

Dilaporkan 10 orang anggota telah meninggal dunia apabila aset milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) itu berlanggar sesama sendiri ketika menjalani latihan sambutan Hari Terbuka Armada TLDM yang sepatutnya berlangsung pada Sabtu ini.

Namun begitu, ada juga segelintir individu yang tidak sensitif dengan kejadian ngeri dan menyayat hati itu apabila mereka dirakam meremehkan dan menghina perajurit yang terkorban di media sosial.



Seperti seorang individu ini, dia bertindak meninggalkan komen berbaur penghinaan dan tiada belas ihsan terhadap mangsa-mangsa yang terkorban.

Berikutan hantaran komen itu, lelaki berkenaan kemudiannya dikecam hebat dan tampil membuat permohonan maaf namun tidak dapat diterima netizen di media sosial.

Netizen juga menggesa pihak berkuasa dan juga MCMC untuk tampil ‘memburu’ lelaki itu berhubung komen negatif yang ditinggalkannya di media sosial.



Sebelum ini, Ketua Polis Perak, Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri berkata, identiti 10 kru yang terkorban dalam nahas dua helikopter terhempas di Pangkalan TLDM pada Selasa telah dikenal pasti.

Menurutnya, mangsa terdiri daripada tujuh lelaki dan tiga wanita merupakan anggota dari Pangkalan TLDM Lumut dan Kota Kinabalu.

Melampau, siasat individu hina mangsa nahas helikopter bertembung

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Fatia Latiff kena bahan lagi lepas ‘upload’ gambar ini

‘Alamak Raya Lagi’ versi tauke babi panggang raih 1.6 juta tontonan (Video)



Penebar roti canai dicari dengan gaji RM5,000 sebulan

Ruhainies tipu kata nak berundur – Kekasih Aliff Aziz



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker