SUK Melaka meninggal dunia terkena serangan jantung

Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka, Datuk Zaidi Johari

MELAKA TENGAH: Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka, Datuk Zaidi Johari meninggal dunia dipercayai akibat serangan jantung, hari ini.

Allahyarham yang berusia 54 tahun difahamkan menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 8.15 pagi Jumaat semasa dalam perjalanan ke Hospital Melaka.

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh dalam kenyataannya mengesahkan perkara berkenaan dan menyifatkan pemergian Allahyarham sebagai satu kehilangan besar buat negeri Melaka.

“Secara peribadi saya cukup terkesan dan amat berdukacita dengan berita pemergian Allahyarham yang mana pemergian dalam waktu yang singkat ini merupakan suatu kehilangan besar kepada seluruh warga perkhidmatan awam negeri.
“Jasa dan sumbangan Allahyarham Datuk Wira Zaidi cukup besar kepada Kerajaan Negeri Melaka sepanjang berkhidmat sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka bermula pada 5 Januari 2022 hingga kini,” katanya.



Sementara itu Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Zuki Ali menerusi akaun Facebook rasminya turut menzahirkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham.

“Saya berasa amat dukacita di atas pemergian Allahyarham dan mendoakan agar Allahyarham ditempatkan bersama kalangan orang beriman dan bertakwa.

“Dititipkan juga iringan doa semoga keluarga Allahyarham tabah dan sabar menghadapi ujian kehilangan orang tersayang serta dipermudahkan segala urusan,” tulis Mohd Zuki lagi.

Allahyarham Zaidi merupakan Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka yang ke-29 dan dilantik menjawat jawatan itu pada 5 Januari 2022 lalu.
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Jantan takdak teloq – Puteri Sarah



Sakit apendiks, kaki pula yang kena potong

Bella tenang disamping Syed Saddiq



Peniaga tembikai agih buah kepada pengguna jalan raya [VIDEO]

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker