Mahathir risau Mirzan disiasat SPRM

Mahathir risau Mirzan disiasat SPRM

Mahathir Mohamad mengakui dia risau memikirkan nasib anaknya Mirzan, yang kini disiasat dalam tindakan yang didakwanya terpilih oleh pihak berkuasa.

Bekas perdana menteri berkata, notis arahan pengisytiharan harta yang berikan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini sebagai tidak masuk akal.



Hal itu kerana, katanya, Mirzan, perlu menjelaskan sumber aset yang diperolehinya sejak 42 tahun lalu dalam tempoh yang begitu terhad.

“Risaulah… sebagai anak saya, dia bagi tahu dapat notis dan suruh dia jelaskan segala transaksi yang dia buat sejak dia berusia 20 tahun.

“Yang tu dia kena jawablah dia boleh jawab atau tidak dalam tempoh 30 hari…. 42 tahun punya transaksi kena jawab 30 hari,” katanya ada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, petang ini.

Menurut Mahathir untuk membolehkan anaknya yang berusia 66 tahun itu memberi penjelasan, banyak pihak yang perlu dihubungi.



“Dia kena tanya bank, Petronas, Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), korek pejabat dia sebab kena tunjuk bahan bukti,” katanya lagi.

[Laporan penuh menyusul]

Mahathir risau Mirzan disiasat SPRM

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Akaun dark side anak Melayu bersepah dalam aplikasi X

Babak ranjang, Fasha harapkan fenomena



DJ Lin jadi mangsa

Rezeki jadi suami curang



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker