Pengundi tua tidak diperlukan di Kemaman

Pengundi tua tidak diperlukan di Kemaman

Pas tidak mengharapkan undi daripada pengundi warga emas kerana sokongan padu diberikan golongan muda diyakini sudah cukup untuk memenangkan parti itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kemaman pada 2 Disember ini.

Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang berkata, berdasarkan Pilihan Raya Negeri (PRN) dan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Terengganu baru-baru ini, majoriti pengundi muda berusia 21 hingga 40 tahun menyokong parti itu.



Beliau memberitahu, begitupun, sokongan tersebut masih gagal diperolehi daripada pengundi warga emas yang berada di saluran satu dan dua.

“Yang tinggalnya orang tua tak reti bahasa. Dia (golongan warga emas) tidak faham politik tetapi orang muda faham.

“Undi saluran satu, dua ini kalau boleh pujuk, (kita) pujuk. Kalau habis masa (tidak sempat), tak usah pujuklah, buat buang masa,” katanya ketika berceramah PRN Parlimen Kemaman di Dewan Sivik Kijal di sini malam tadi.

Justeru Abdul Hadi, 76, berkata, Pas harus fokus kepada undi golongan muda yang telah mencetuskan gelombang kemenangan besar 27,000 majoriti di Parlimen Kemaman pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) lalu.



Dalam perkembangan sama, Abdul Hadi mengakui pemilihan Datuk Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar sebagai calon Pas dalam PRK Kemaman bagi meneguhkan kedudukan Menteri Besar Terengganu itu di peringkat nasional sebagai persiapan sekiranya berpeluang mengambil alih kerajaan Persekutuan.

“Kita hendak ambil langkah jauh lagi, ambil kerajaan Pusat. Apabila ada kosong di (Parlimen) Kemaman, kita ambil dia (Ahmad Samsuri jadi calon).

“(Ia) untuk meneguhkan kedudukan dia dan kita (Pas) di Pusat, ini sangat penting,” katanya. K Online

Pengundi tua tidak diperlukan di Kemaman



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Batalkan konsert Coldplay? Tiket tak beli bolehlah



‘Tangan tak dapat angkat gelas, kaki lemah, muka herot’ – Esma Daniel

Rusdi Ramli, Sharon berpisah?



Nak maki sampai bila – Ali Puteh

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker