Agus, Wahab akan dipanggil Bukit Aman

Agus, Wahab akan dipanggil Bukit Aman

Bekas ketua pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (J-Kom) Mohammad Agus Yusoff akan dipanggil Bukit Aman untuk dirakam keterangan semula.

Perkembangan itu selepas Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman mengambil alih siasatan kes penyebaran video perbualan lucah membabitkannya daripada polis Selangor.



Pengarah JSJ Bukit Aman, Mohd Shuhaily Mohd Zain, berkata pihaknya juga akan memanggil seorang lagi individu dikaitkan dengan rakaman video itu, iaitu Abdul Wahab Abdul Kadir untuk dirakam keterangan.

Katanya, proses merakam keterangan mereka akan dijalankan dalam masa terdekat.

“Bila dan di mana (proses rakam keterangan), kita masih atur buat masa ini,” katanya menurut Harian Metro.

Terdahulu, media melaporkan polis selesai merakam keterangan Agus selepas beliau membuat laporan berkait video itu di IPD Kajang, semalam.



Ketua Polis Selangor, Hussein Omar Khan, dilaporkan berkata buat masa ini pihaknya menerima satu laporan berhubung kes itu, dan beliau merujuk kepada laporan oleh Agus, semalam.

Susulan itu, polis membuka satu kertas siasatan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan iaitu fitnah dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian dan lain-lain.

Pada sidang media semalam, Agus mendakwa video perbualannya bersama individu bernama Wahab yang tular di media sosial sebenarnya disunting.

Wahab yang turut serta dalam sidang media itu mengaku merakam video asal yang didakwa sudah diubah suai.



Beliau yang bekerja di J-Kom sebagai pembantu pegawai komuniti daerah mendakwa diarahkan individu berjawatan tinggi dikenali “Mr H” untuk merakam video bagi memerangkap Agus. FMT

Agus, Wahab akan dipanggil Bukit Aman

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Rampas Anna daripada Meerqeen, ini jawab Amir Ahnaf

Imam Turkiye ditangkap di Mekah sebab sebut tentang Gaza & Palestin



Jalan ‘glow in the dark’ pertama di Malaysia

A letter to Sarawakian Christian Zionists: The evangelicals will not save us



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker