2 jam menunggu, suri rumah kecewa tidak boleh buka akaun bank

Tangkap layar satu klip video seorang suri rumah yang kecewa selepas tindakan sebuah bank yang tidak membenarkannya membuka akaun bank.

Seorang suri rumah meluahkan kekecewaannya apabila tidak boleh membuka akaun di sebuah bank selepas dua kali datang ke premis terbabit.

Menurut satu klip video di TikTok hari ini, suri rumah tersebut yang menggunakan akaun Ana_Nokcili menjelaskan, dirinya begitu kecewa apabila menunggu lebih dua jam di bank tersebut namun pihak bank memaklumkan ‘suri rumah’ tidak boleh membuka akaun.

Jelas wanita itu lagi, kehadirannya ke bank itu adalah kali kedua selepas pihak bank sebelum ini meminta untuk menyediakan beberapa dokumen bagi membolehkannya untuk membuka akaun di bank tersebut.

Paling kecewa jelasnya, ketika kali pertama bertandang ke bank tersebut, dia telah bertanya dan menjelaskan mengenai statusnya sebagai suri rumah dan pihak bank hanya menjelaskan wanita itu perlu menyediakan beberapa dukomen sahaja.



“Saya datang kali kedua dengan menyediakan dokumen yang diminta kemudian mereka kata tidak boleh dengan alasan status saya sebagai seorang suri rumah.

“Saya tunggu dua jam, sampai sahaja giliran saya pihak bank kata tidak boleh. Kenapa sebelum ini tidak diberitahu memang tidak boleh membuka akaun.

“Kali pertama saya sudah tanya di kaunter, kenapa daripada awal pihak bank tidak cakap yang memang suri rumah tidak boleh buka akaun bank. Ini adalah kali kedua saya datang, maksudnya saya boleh buka akaun,” jelasnya.

Tambahnya, pihak bank sepatutnya menjelaskan terlebih dahulu keadaan bahawa suri rumah sepertinya tidak boleh buka akaun bank.



“Saya tidak pernah rasa kecewa begini, saya sudah sediakan penyata gaji suami dan bil telefon. Sepatutnya dari awal lagi pihak bank jelaskan yang suri rumah memang tidak boleh buka akaun bank,” katanya

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Jangan ingat kau ‘power’ sangat – Adlin Aman Ramli

Abby gaduh dengan Norman? (Video)



Tan Sri kenapa terasa – Aliff Syukri

Konvoi ‘supercar’ tular halang lalu lintas disaman polis



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker