GPS setia bersama kerajaan perpaduan – Fadillah

GPS setia bersama kerajaan perpaduan – Fadillah

Gabungan Parti Sarawak (GPS) menyangkal dakwaan cubaan gabungan itu bersama beberapa pihak mengadakan perbincangan untuk menjatuhkan kerajaan perpaduan.

Pemangku Setiausaha Agungnya, Fadillah Yusof, berkata setakat ini GPS berdiri teguh dalam menyokong segala usaha kerajaan perpaduan untuk pemulihan ekonomi negara.



“Premier Sarawak (Abang Johari Openg) beberapa kali menekankan kita mahukan kerajaan stabil, kukuh yang akan meletakkan semula Malaysia ke landasan betul.

“Lebih-lebih lagi dalam memulihkan ekonomi negara serta memberi tumpuan kepada kesejahteraan rakyat dan sudah tentu kekayaan negara, hanya selepas itu Malaysia akan kembali kepada landasan betul.

“Jika kita terus berpolitik, kita akan ketinggalan jauh dari rantau Asean,” katanya menurut Utusan Malaysia.

Beliau yang juga timbalan perdana menteri berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah portal mengenai dakwaan ada perbincangan dibuat oleh beberapa parti termasuk di Sabah dan Sarawak untuk menjatuhkan kerajaan perpaduan.



Bagaimanapun, Fadillah mengakui beliau tidak tahu sama ada terdapat sebarang pergerakan atau tidak ketika ini mengenai dakwaan itu.

“Sebab itu saya tidak mahu mengulas sesuatu tidak boleh dipercayai,” katanya yang juga ketua whip Parlimen GPS.

GPS mempunyai 23 Ahli Parlimen membentuk kerajaan perpaduan bersama Pakatan Harapan (PH), Barisan Nasional (BN) serta beberapa lagi parti di Sabah dan Sarawak. FMT

GPS setia bersama kerajaan perpaduan – Fadillah



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kalau Shuib buat perangai, Watie sedia hadapi dugaan



Mira dedah cerita cinta dengan View Chin

Ameera Khan jadi pengantin tahun depan



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker