Tuduhan Rompak Tuntutan GST, PAC Kantoikan Pembohongan Menteri Kewangan

Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) dipercayai mendapati dakwaan Menteri Kewangan bahawa pentadbiran BN sebelum ini “merompak” dana untuk bayaran balik GST sebagai tidak benar dan ianya satu pembohongan

Ahli Jawatankuasa PAC


Hasil dapatan telah dikenal pasti bahawa Kerajaan BN sebelum ini telah membuat anggaran berlebihan untuk hasil yang akan diterima daripada GST, dan pada masa sama mereka membuat anggaran rendah berkenaan jumlah bagi jumlah bayaran balik yang perlu dibayar kepada syarikah yang menuntut. Sisatan yang dijalankan oleh PAC amat teliti bagi mencari kebenaran disbelaik tuduhan berkenaan yang dibuat oleh Menteri Kewangan ‘Paling Teruk’ prestasinya dalam sejarah negara. Pada waktu itu Dewan Rakyat nyata telah dikelirukan bahawa hampir RM20 billion kununnya dana bayaran balik GST diselewengkan oleh Kerajaan BN sebelum PRU14 yang lalu.

Kita masih ingat bahawa blok kerajaan dan pembangkang bertikam lidah akibat daripada tuduhan yang tidak berasas itu. bayankan mana mungkin hampir RM20 billion boleh diselewengkan dan dilengapkan begitu sahaja seolah – olah negara ini penjawat awam terlibat didalam proses ini.



Najib Razak yang juga bekas PM dan Menteri Kewangan pada ketika itu telah menyatakan bahawa wang berkenaan tidak hilang ianya berada di dalam Akaun kumpulan wang yang disatukan.

Dijangkakan bahawa Ketua PAC Datuk Dr. Noraini Ahmad akan membentangkan laporannya diparlimen minggu hadapan.

Mari kita tunggu dan lihat drama selanjutnya.



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker