Adun BN kini sebahagian kerajaan Selangor

Adun BN kini sebahagian kerajaan Selangor

Lima Adun Barisan Nasional (BN) kini diiktiraf sebahagian wakil rakyat kerajaan Selangor sehingga tamat tempoh penggal Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Jun ini.

Mengumumkan perkara itu pada sesi penggulungan di DUN Selangor, Menteri Besar, Amirudin Shari berkata, perubahan dari blok pembangkang itu hasil perbincangan bersama Pengerusi BN, Ahmad Zahid Hamidi.

“Saya yakin sebaik dewan ini (berakhir), ahli dewan dari BN akan menjadi sebahagian daripada kerajaan Selangor sampailah kita tutup pentadbiran kita pada penggal ini, berakhir bulan enam (Jun) dengan peruntukan dan dasar seadilnya,” katanya menurut Berita Harian.

Adun BN terdiri daripada Rizam Ismail (Sungai Air Tawar) yang juga bekas ketua pembangkang, Imran Tamrin (Sungai Panjang), Rosni Sohar (Hulu Bernam), Shamsuddin Lias (Sungai Burong) dan Zakaria Hanafi (Semenyih).

Di peringkat pusat, Pakatan Harapan (PH) dan BN bekerjasama membentuk kerajaan persekutuan selepas PRU15 yang turut membabitkan Gabungan Parti Sarawak dan Gabungan Rakyat Sabah serta parti kecil lain, antaranya Parti Bangsa Malaysia (PBM) dan Warisan.

Amirudin bagaimanapun berkata, kedudukan dua wakil rakyat PBM dan Warisan dalam blok kerajaan belum mendapat kata putus daripada pimpinan parti terbabit.

“Kalau ada (kata putus) kita akan bincangkan.” FMT

Adun BN kini sebahagian kerajaan Selangor

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Uqasha kesal dituduh pembuli zaman sekolah

Pelanggan mabuk pukul pekerja Restoren Pelita [VIDEO]

Checklist Ramadhan Yang Patut Diamalkan

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker