Pilih pemimpin yang mahu bersama saya bukan pihak mahu memusnahkan UMNO

 

SEREMBAN: Pemimpin UMNO yang akan dipilih oleh perwakilan dalam Pemilihan UMNO pada Sabtu ini diingatkan supaya tidak terus bersekongkol dengan pihak yang mahu memusnahkan parti itu.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau akan menerima sesiapa sahaja yang akan menang dalam pemilihan itu nanti namun berharap mereka yang terpilih tersebut akan bersamanya untuk terus menguatkan parti.

“Siapapun minat kita, sama ada yang telah berada di luar kepompong kepemimpinan parti ataupun masih dalam parti, minat itu teruskan, tetapi sekali kita dipilih kalau kita telah menang, janganlah lagi bersekutu dengan pihak yang menjadi gunting dalam lipatan ataupun menjadi api dalam sekam di dalam parti.

“Saya tahu ada perancangan di belakang untuk menggugat, pilihlah yang bersama saya dan Tok Mat (Datuk Seri Mohamad Hasan) untuk memperkukuhkan parti, baliklah ke pangkal jalan dan bersama-sama parti untuk hadapi musuh di luar.

“Pertandingan ini pertandingan adik beradik, sedarah sedaging, semua menawarkan diri untuk tujuan memperkukuhkan parti, saya dan Tok Mat akan terima siapa sahaja yang menang dan siapa sahaja pilihan perwakilan, itulah Pemimpin UMNO yang akan bersama saya,” katanya.

Beliau yang juga Timbalan Perdana Menteri berkata demikian sewaktu berucap pada Majlis Pengenalan Calon-Calon Pengerusi Tetap, Timbalan Pengerusi Tetap, Naib-Naib Presiden dan Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Peringkat Negeri Sembilan di sini hari ini.

Yang hadir sama, Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan.

Pemilihan jawatankuasa UMNO bahagian bersama pemilihan ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO akan diadakan serentak di seluruh negara pada 18 Mac ini.

Ahmad Zahid dalam pada itu juga mengharapkan tidak akan wujud kumpulan-kumpulan tertentu di dalam UMNO selepas pemilihan itu nanti.

“Saya harap sangat-sangat, naib-naib presiden yang akan menang untuk bersama-sama dengan presiden dan timbalan presiden, jangan ada kumpulan dalam kumpulan, parti dalam parti.

“Begitu juga rakan-rakan Majlis Tertinggi, saya amalkan dasar untuk raikan perbezaan dan pendapat dan kita hormati keputusan. Apa yang penting bukan jawatan tetapi parti mesti relevan semula dan menang kembali dalam Pilihan Raya Negeri dan Pilihan Raya Umum,” katanya.-UTUSAN.

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Perompak dan peraba kemaluan gadis penjual ketum diburu Polis [VIDEO]

Lelaki beri anjing makan roti sapu mentega cuit hati orang ramai [VIDEO]

Pengarah Mentega Terbang menghadap Bukit Aman

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker