Mahathir kritik parti diterajui anak sendiri

Mahathir kritik parti diterajui anak sendiri

Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Parti Pejuang Tanah Air (PEJUANG) yang diterajui anaknya sendiri, lebih mengutamakan parti lain terkait rasuah berbanding terus bersama Gerakan Tanah Air (GTA).

Bekas Pengerusi PEJUANG itu berkata, beliau hairan kenapa parti diketuai anaknya, Datuk Seri Mukhriz sebagai presiden itu sanggup bertindak untuk keluar GTA yang mana pemimpinnya langsung tidak terpalit dengan rasuah.



“Kita cuba nak cantumkan orang Melayu yang bersih rasuah menerusi GTA kerana parti yang besar semua terbabit dengan rasuah.

“Parti kecil yang tinggal sekarang hanyalah Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA), Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (BERJASA) dan Parti Perikatan India Muslim Nasional (IMAN),” katanya pada sidang media, di sini hari ini.

Dr Mahathir turut mengakui kecewa dengan keputusan PEJUANG untuk keluar dari GTA.

Ditanya mengenai reaksi Presiden PEJUANG, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berhubung perkara itu, bekas Perdana Menteri bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenainya.



“Saya tak tahu, itu pemikiran dia (Mukhriz),” katanya.

Media sebelum ini melaporkan Dr Mahathir bersama 12 ahli lain memutuskan untuk keluar daripada PEJUANG, difahamkan kerana kecew parti itu memutuskan hubungan dengan GTA.

PEJUANG ditubuhkan bekas Perdana Menteri itu pada Ogos 2020 sebelum beliau meletak jawatan sebagai pengerusinya pada Disember tahun lalu. BH

Mahathir kritik parti diterajui anak sendiri



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Meerqeen dah ‘level’ lain



Ini ke penyondol kacau rumah tangga Hafidz Roshdi?

‘Lepas Cerai, Sha Nak Something Different’ – Shila Amzah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker