Kata dua kepada Ismail, fitnah tahap tinggi – Ahmad Maslan

Kata dua kepada Ismail, fitnah tahap tinggi – Ahmad Maslan

Setiausaha Agung Umno, Ahmad Maslan menafikan laporan bahawa pemimpin Umno telah memberi kata dua kepada Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob untuk memenuhi beberapa tuntutan atau beliau akan dipecat sebagai naib presiden parti.

Ini berikutan laporan yang memetik sumber sebagai berkata, Ismail telah diberitahu untuk memecat Peguam Negara Idrus Harun, Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat, memohon pengampunan diraja untuk Najib Razak dan menggesa pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Beberapa pemimpin Umno dilaporkan membuat tuntutan ini pada mesyuarat biro politiknya pada Rabu, yang telah dihadiri Ismail.

Ahmad menegaskan bahawa laporan itu tidak benar dan tuntutan ini tidak pernah dibuat terhadap perdana menteri.

Sambil menyifatkan ia sebagai “fitnah” terhadap “tahap tertinggi”, beliau memberitahu FMT bahawa laporan itu adalah palsu dan berniat jahat.

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi memanggil pemimpin bahagian parti itu menghadiri taklimat khas pada Sabtu, yang dijadualkan berlangsung di Dewan Merdeka di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur pada 2 petang.

Ia susulan pemimpin tertinggi Umno bertemu ketua bahagian pada 22 Ogos. Ketua Umno Sungai Besar, Jamal Yunos berkata, 158 daripada 191 pemimpin Umno bahagian menggesa PRU15 diadakan segera.

Zahid turut meminta semua ahli Umno bertenang selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan dan hukuman terhadap Najib dalam kes SRC International.

Najib dijatuhi hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta pada 2020 selepas disabitkan dengan tujuh pertuduhan terhadapnya atas kesalahan salah guna kuasa, pengubahan wang haram dan pecah amanah jenayah ke atas dana SRC berjumlah RM42 juta.

Sabitan bekas perdana menteri itu dikekalkan oleh Mahkamah Rayuan pada Disember 2021 dan disahkan oleh Mahkamah Persekutuan pada 23 Ogos. FMT

Kata dua kepada Ismail, fitnah tahap tinggi – Ahmad Maslan


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Kes Najib penganiayaan politik – Armand

Gurauan melampau rakan

Bekas mak nyah insaf selepas mimpi dibakar api

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker