“Saya Tiada Sifat Dendam, Sentiasa Memaafkan Tapi Tidak Melupakan” – Ahmad Zahid

“Saya Tiada Sifat Dendam, Sentiasa Memaafkan Tapi Tidak Melupakan” – Ahmad Zahid

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak berdendam dengan mana-mana pemimpin yang tidak sealiran dengannya di dalam UMNO.

Oleh kerana sifatnya itu, Presiden UMNO itu berkata, mana-mana pemimpin dalam parti yang sentiasa tidak sependapat dengannya masih ada peluang untuk ditampilkan sebagai calon dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Bahkan, hal ini, jelas beliau sudah terbukti dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka dan Johor yang menyaksikan beberapa calon yang tidak sealiran dengan turut diberi laluan bertanding.

“Saya tidak pernah ada tindakan tindakan ‘vindictive‘ (bersifat dendam), terbukti dalam PRN Melaka ada beberapa calon menulis, berucap yang menyentuh perkara ‘below the belt‘ (tidak adil) pun mereka jadi calon, begitu juga di Johor,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan Konvensyen Puteri BN di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WCTKL), di sini, pada Ahad.

Bagaimanapun, tegas Ahmad Zahid, meskipun memaafkan mereka yang tidak sealiran dengannya, namun, beliau tidak akan pernah melupakannya.

“Saya tiada sifat dendam, i will always forgiven but i will never forget,” katanya lagi.

Sebelum ini, terdapat beberapa pemimpin UMNO dilihat tidak sehaluan dengan Ahmad Zahid.

Antaranya Ahli Parlimen Pasir Salak dan bekas Pengarah Pilihan Raya UMNO, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman yang secara terbuka menyerang Ahmad Zahid berhubung isu sokongan terhadap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selain Tajuddin, pemimpin yang dilihat tidak sehaluan dengan Ahmad Zahid juga ialah Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa.

Sementara itu, Ahmad Zahid yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) juga menegaskan, gabungan itu tidak akan sesekali menerima semula beberapa pemimpinnya yang meninggalkan parti itu selepas PRU14 lalu.

“Kirim salam dan minta maaf banyak-banyak,” kata Ahmad Zahid lagi.AA

“Saya Tiada Sifat Dendam, Sentiasa Memaafkan Tapi Tidak Melupakan” – Ahmad Zahid

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Hukum iringi jenazah dengan bacaan al-Fatihah

Ziana Zain tarik macam tu saja dekat kedai makan (Video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker