Pelancongan Pangkor kini ‘berhantu’

Pelancongan Pangkor kini ‘berhantu’

LUMUT: Persatuan Hotel dan Resort Pulau Pangkor merayu kerajaan melakukan sesuatu termasuk pemberian subsidi terhadap sektor pelancongan khususnya di Pulau Pangkor yang kini lumpuh kerana ketiadaan pelancong berikutan pandemik Covid-19 dan penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pengerusinya, Mohd. Zamzuri Suid, berkata kerajaan patut sensitif dan melakukan perancangan strategik serta kaedah membantu industri pelancongan sebelum mereka terpaksa gulung tikar sepenuhnya.



Menurutnya, jika tiada pelancong bermakna penggiat industri pelancongan khusus­nya pengusaha hotel dan resort di pulau tersebut tiada pendapatan, jadi sukar bagi mereka untuk kekal dalam perniagaan itu.


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


“Pelancongan Pulau Pangkor lumpuh akibat PKP, justeru diharap kerajaan dapat membantu terutama dalam pembayaran gaji staff, jika tidak, staf tiada pendapatan.



“Kebanyakan syarikat di Pulau Pangkor telah gulung tikar dan yang sedia ada hanya menunggu masa, seperti air sudah berada di paras hidung.

“Oleh itu, kami merayu kerajaan dapat memberi bantuan subsidi terutama daripada segi kos operasi yang nazak serta gaji pekerja,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Pelancongan Pangkor kini ‘berhantu’

‘Takkan Israel buat ganas kita nak mengganas di tempat kita’, mufti tak setuju ‘cara’ PPIM lancar boikot



 

 


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET



 


KJ kata Scam, Syarikat Nafikan

 



 

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker