Pelajar universiti perkosa nenek umur 100 tahun

Pelajar universiti perkosa nenek umur 100 tahun

NAIROBI – Seorang lelaki di Kenya maut akibat dibelasah penduduk kampung yang mengesyaki dia memperkosa seorang wanita warga emas berusia 100 tahun, lapor akhbar Daily Star semalam.

Pisu Mwireri, 22, meninggal dunia dalam keadaan berlumuran darah akibat kecederaan serius selepas diserang perusuh yang berang berhubung kejadian itu. Insiden berlaku di kampung Karundori, bandar Runyenjes baru-baru ini.

Suspek yang merupakan seorang pelajar universiti, dilaporkan menceroboh rumah wanita itu dan merogol mangsa yang sedang tidur.

Mangsa kemudian membunyikan penggera dan penduduk kampung bergegas membantunya.

“Orang awam yang marah bertindak menangkap suspek dan menghadapkannya ke ‘mahkamah’ perusuh,” lapor laman web Kenyan Lyrics.

Insiden itu dilaporkan kepada polis oleh dua penduduk tempatan yang bergegas ke tempat kejadian, demikian menurut laman web itu.

Komander Polis Timur Embu, Emmanuel Okanda menggesa orang ramai untuk tidak mengambil undang-undang di tangan sendiri.

Menurutnya, siasatan sedang dilakukan berhubung kejadian itu, manakala mayat suspek dibawa ke bilik mayat hospital Kyeni dan sedang menunggu bedah siasat.

Mangsa dilaporkan turut dikejarkan ke fasiliti sama untuk pemeriksaan selepas kejadian itu. Dia kini sedang pulih di rumahnya, demikian menurut laporan sama. K Online

Pelajar universiti perkosa nenek umur 100 tahun


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tukang Rumah Solat Tengah Panas, Pasangan Bukan Islam Terus Belikan Kanopi

Resepi Durian Yang Wajib Cuba

Parcel Apa Yang Bergetar Tu? (Video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker