Serah pada Top 5 UMNO tarikh PRU-15

UMNO masih belum membuat ketetapan berhubung tarikh pelaksanaan Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dan gesaan supaya PRU15 diadakan segera hanyalah pandangan individu, kata Ketua UMNO Ketereh, Tan Sri Annuar Musa.

Ditemui media selepas Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) Tahun 2021 Kementerian Komunikasi dan Multimedia di sini hari ini, Menteri Komunikasi dan Multimedia (MenKOMM) dan Ahli Parlimen Ketereh itu berkata, hanya kepimpinan tertinggi parti yang layak dan mempunyai autoriti untuk bercakap soal PRU.

“Biarlah presiden, timbalan presiden atau T5 (lima pemimpin tertinggi UMNO), itulah orang-orang yang berautoriti untuk bercakap soal bila (PRU).”Setakat yang saya tahu dan saya rasa saya tidak salah, parti belum lagi memutuskan apa-apa,” katanya ketika diminta mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi yang menyelarnya kerana menolak gesaan supaya PRU15 diadakan segera.

Annuar berkata, kerajaan hari ini dibentuk daripada gabungan pelbagai parti dan setiap parti berhak menyatakan pandangan mereka bilakah masa yang sesuai untuk membubarkan Parlimen.

“Bila nak bubar kerajaan, selain UMNO, parti-parti lain juga berhak untuk nyata pandangan sebab kalau setakat UMNO saja bubar atau Barisan Nasional (BN) saja (bubar) atau kita tak teruskan (dan) kita keluar dengan 42 (Ahli Parlimen), kalau 80 (Ahli Parlimen) yang lain masuk, kerajaan tetap ada.

“Parti kata T5 akan bermesyuarat dengan perdana menteri, itupun belum buat apa-apa keputusan. Soal tajuk pilihan raya tidak berbangkit, lebih baik tumpu kerja masing-masing,” katanya.

Mengenai desakan sesetengah pihak agar PRU segera diadakan kerana terdapat usaha mahu menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Annuar menafikan perkara itu.

“Ini adalah penggal kelima Parlimen ke-14. Penggal kelima memang penggal pilihan raya. Jadi kalau orang bercakap tentang pilihan raya, memang inilah masanya.

“Pada saya tak kisah siapa-siapa boleh beri pendapat, tak ada betul atau salah. Saya sudah beri pendapat saya. Kalau BN, parti saya sudah sedia, segerakanlah pilihan raya,” katanya.

Annuar berkata, kerajaan pimpinan Ismail Sabri adalah stabil dan komited untuk meneruskan segala kerja yang telah diputuskan dan diasaskan dalam pentadbirannya.

“Ada orang kata kerajaan ini lemah, saya kata kerajaan ini kuat. Tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia, satu kerajaan yang didukung bersama anggota Parlimen kerajaan dan pembangkang.

“Saya dah jadi menteri banyak penggal, belum ada satu kerajaan yang tertulis hitam putih, pembangkang dan kerajaan sanggup menyokong perdana menteri sehingga perdana menteri mempunyai sokongan lebih dua pertiga,” katanya.

Annuar dalam pada itu berkata, Parlimen Ketereh telah membuat persiapan kerana PRU15 akan berlaku dalam tempoh 10 bulan.

“Daripada bercakap bila (PRU), lebih baik kita buat persediaan, itu lebih penting,” katanya. – Bernama

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Cik Non Viral meninggal dunia (video)

“Kau Ada Kaki,Tangan Pergilah Cari Kerja. Tolong Sedar Diri, Dah Miskin Buat Cara Miskin” – Zarina Anjoulie

#MeleTOP: 24 jam selepas Viral..ini keadaan terkini Restoran 35..memang tak sangka

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker