Pejuang umum akan ‘perangi’ semua kerusi Bersatu dalam PRU-15

Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) mengesahkan akan mempertahankan kerusi Parlimen Langkawi pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15) akan datang meskipun pengerusi partinya memaklumkan telah menarik diri daripada bertanding.

Presidennya, Mukhriz Mahathir berkata, Pejuang juga akan mempertahankan semua kerusi yang dimenangi mereka atas tiket Bersatu pada PRU ke 14 lalu.

Bagaimanapun, kata Mukhriz pihaknya masih mengenal pasti calon-calon yang layak bagi bertanding kerusi berkenaan.

“Tentu (Pejuang akan pertahankan kerusi Parlimen Langkawi), kami akan akan pertahankan semua kerusi-kerusi yang telah dimenangi (atas tiket Bersatu sebelum ini) dan yang belum dimenangi.

“Soal calon pula belum dinilai. Kita tunggu dan lihat,” tegas Mukhriz kepada pemberita selepas sesi perjumpaan wakil dan waris penduduk Kampung Sungai Baru, semalam.

Bagaimanapun Mukhriz berkata, mengambil kira keputusan pilihan raya negeri (PRN) Johor Mac lalu, Pejuang akan mengukur baju di badan sendiri terlebih dahulu.

“Selepas kejadian di (PRN) Johor, kami memang sangat-sangat fahamlah yang kita kena ukur baju di badan sendiri.

“Kekuatan kita macam mana, daripada segi keahlian, daripada segi jentera, daripada segi calon yang terbaik serta kesesuaian untuk kita bertanding di satu-satu kwasan.

“Jadi, semua itu sedang dipertimbangkan dan daripada segi jumlahnya belum kita tetapkan lagi tapi yakinlah ia akan jadi jadi satu jumlah yang kita rasa setimpal dan sesuai dengan sebuah parti seperti kami ini,” katanya.

Mengulas soal kerjasama dengan parti lain, Mukhriz berkata Pejuang sentiasa terbuka dan bersedia untuk menjalinkan kerjasama dengan siapa saja.

“Kita bersedia untuk bekerjasama dengan sesiapa saja dan tak semestinya parti politik, ia termasuk NGO sebenarnya, asalkan mereka juga berpegang teguh kepada prinsip-prinsip kami iaiu mesti bebas daripada kleptokrasi, salah guna kuasa, dan sebagainya,” katanya.

Mukhriz berkata pihaknya juga telah berjumpa dengan beberapa parti dalam soal kerjasama terbabit.

“Saya akui bahawa kita di sebalik tabir memang berjumpa dengan banyak parti, baik kerajaan mahupun pembangkang dan yang bukan kedua-duannya.

“Parti yang sebelum ini tak bertanding pun kita adakan pertemuan dan kita cuba cari di mana titik persamaan yang mana kita boleh bersama menghadapi PRU,” katanya.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Mahkamah dimaklumkan Adun Gombak Setia minta izin bila mahu ‘main’

Jawatan MP Ampang Zuraida Sebagai MPT Bersatu Tergugur Serta-Merta – Hamzah

Pertahan PN kekal bersama MN: Kenyataan Hadi buat semua pening

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker