Tony Pua terkedu! Ini senarai kebodohan pimpinan PH

PETALING JAYA: Seorang pemimpin Barisan Nasional (BN) menyenaraikan 18 “kebodohan” menteri Pakatan Harapan (PH) bagi menjawab dakwaan Ahli Parlimen Damansara Tony Pua bahawa Malaysia tidak mempunyai “menteri bijak”.

Dalam catatan di Facebook, Ketua Penerangan Barisan Nasional (BN) Selangor Isham Jalil secara berseloroh mempersoalkan sama ada Pua merujuk kepada kenyataan dan dasar yang dibuat oleh menteri PH ketika gabungan itu mentadbir negara selama 22 bulan.

Isham menyenaraikan 18 perkara, termasuk gesaan bekas menteri industri utama Teresa Kok supaya rakyat minum satu sudu minyak sawit sehari untuk awet muda, bantuan RM30 yang diumumkan oleh bekas menteri kewangan Lim Guan Eng dan pengenalan kereta terbang oleh bekas menteri pembangunan usahawan Mohd Redzuan Md Yusof.



Turut tersenarai adalah “kejayaan besar” bekas menteri pendidikan Maszlee Malik yang mengubah penggunaan kasut sekolah berwarna putih kepada hitam, “manifesto bukan kitab suci” oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dan kekaguman bekas menteri wilayah persekutuan PH terhadap operasi Transit Aliran Massa (MRT) yang tidak memerlukan pemandu.

Pada majlis kutipan derma DAP di Petaling Jaya malam tadi Pua mendakwa Malaysia tidak mempunyai “menteri yang bijak” kerana orang bijak cenderung untuk menghindari politik.

“Apabila orang bijak tidak sertai politik, siapa yang jadi perdana menteri? Orang yang tidak bijak,” kata Pua.



Bagaimanapun, beliau mengakui terdapat “menteri yang tidak bijak” dalam PH dan Barisan Nasional (BN) tetapi “menteri BN lebih kurang bijak”.

Beliau berkata, faktor penting kejayaan PH dalam pilihan raya umum ke-15 (PRU15) adalah kebolehannya menarik orang yang bijak menceburi politik.

Katanya, rakyat Malaysia cenderung untuk tidak menggalakkan anak-anak mereka menceburi politik kerana ia “teruk dan kotor”, sekali gus menyebabkan ramai pelajar yang bijak menghindarinya.

 



 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929



CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan



Gambar MK K-Clique berkahwin cetus huru-hara

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker