Khairy disaman ibu kanak-kanak divaksin

Khairy disaman ibu kanak-kanak divaksin

Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin menerima dua saman berhubung Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan Kanak-kanak (PICKids).

Khairy pada sidang media hari ini memberitahu, salah satu daripada saman itu menamakan beliau dan Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah sebagai responden.



“Ada seorang (wanita) itu menyaman saya dan Tan Sri (Noor Hisham) sebab anaknya divaksin. Tetapi anak dia tu dibawa oleh suami dia.

“Dan dia saman suami dia juga,” katanya pada sidang media di Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu, hari ini.

Ahli Parlimen Rembau itu tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai saman lain.

Menurut laporan The Malaysian Insight, saman itu, yang juga menamakan Noor Hisham, difailkan oleh peguam Asiah Jalil, ibu kepada 10 anak, pada Januari.



Sehingga 15 April, kira-kira 308,116 kanak-kanak berumur antara lima hingga 11 tahun telah diberi vaksin sepenuhnya terhadap Covid-19 bawah PICKids, menurut portal CovidNow Kementerian Kesihatan.

Sementara itu, 1,390,105 kanak-kanak dalam kumpulan umur sama telah diberikan sekurang-kurangnya satu dos vaksin.

PICKids akan tamat pada 15 Mei, walaupun kanak-kanak dalam kumpulan umur berkenaan masih boleh diberi vaksin dengan suntikan Sinovac di kemudahan penjagaan kesihatan swasta, tetapi ibu bapa atau penjaga perlu membayar kos vaksin berkenaan. FMT

Khairy disaman ibu kanak-kanak divaksin




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Najib Minta DAP Jangan Politikkan Tragedi Basikal Lajak



Beli Nasi Briyani Daging RM12, Sekali Dapat Daging Meatball 3 Biji

Abang Johan Pelakon ‘Mat Saleh’ Menangis Sebab Ramai…



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker