Jantung Bob Lokman Lemah, Sakit Perut Sejak Seminggu Lalu

Jantung Bob Lokman Lemah, Sakit Perut Sejak Seminggu Lalu

Keadaan kesihatan pelakon dan penulis lirik, Bob Lokman, 58, kini kurang baik apabila jantungnya lemah dan sakit perut sejak lebih seminggu lalu.

Bob atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata, dia sekarang lebih banyak berehat di atas katil dan berjalan di dalam rumah saja kerana cepat penat dan sukar bernafas.



“Keadaan kesihatan saya sekarang memang tidak menentu. Sejak lebih seminggu lalu terasa agak teruk sedikit sebab jantung lemah dan sakit perut. Sekarang pun, perut saya keras dan sukar membuang air.

“Saya pun tak tahulah apa sebenarnya sakit ini sebab belum jumpa doktor lagi untuk pemeriksaan lanjut. Temujanji saya dengan doktor di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah pada 27 Mac ini,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Bob, dia sebenarnya trauma untuk ke hospital selepas menjalani rawatan laser di jantungnya, pada 3 Oktober tahun lalu yang didakwanya sangat menyakitkan.

Ia sedikit-sebanyak membuatkan Bob fobia dan tidak mahu melaluinya lagi.

“Saya juga dah lama sangat sakit. Walaupun semangat nak sihat itu ada, tetapi dari segi psikologi terganggu juga. Macam-macam yang saya fikirkan.



“Saya juga tidak boleh memandu lagi sekarang. Jika hendak ke mana-mana, anak yang akan bawakan. Saya mohon doakan kesihatan saya baik-baik saja,” katanya yang turut memaklumkan isteri, Relawati Daud dan anak kini mengurus perniagaan bubur daging dan serunding daging sejak dua tahun lalu.

Terdahulu, Bob pernah dimasukkan ke Unit Penjagaan Koronari (CCU) Hospital Sultanah Bahiyah pada 1 Oktober tahun lalu berikutan jantungnya pada bahagian atas tidak berfungsi dengan baik.

Bob yang juga penulis lirik lagu Isabella dan Taman Rashidah Utama itu turut menjalani pembedahan membetulkan degupan jantung iaitu ‘Cardiac Resynchronization Therapy & Defibrillator (CRTD) di hospital berkenaan pada awal Disember 2020 lalu.-HM

Jantung Bob Lokman Lemah, Sakit Perut Sejak Seminggu Lalu



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


 



Video Wanita Dakwa Dirasuk Roh Tangmo Nida Tular Sehari Sebelum Mayat Pelakon Ditemui [VIDEO]

Anggap Menteri Tak ‘Gentleman’ Tamatkan Kontrak Tanpa Sebab – Idham, Eizlan [VIDEO]



Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker