Bayi 24 hari maut selepas menyusu

Gambar Hiasan

REMBAU – Seorang bayi perempuan berusia 24 hari ditemui sudah tidak bernyawa selepas menyusu di kediaman keluarganya di Kampung Batu 1, Pedas Tengah di sini tengah hari tadi.

Dalam kejadian tersebut, bayi berkenaan, Nurul Ain Darwisya Hanafiruz dikejarkan ke Hospital Rembau oleh ibunya namun disahkan telah meninggal dunia oleh petugas perubatan.

Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintenden, Hazri Mohamad berkata, berdasarkan laporan awal ibu bayi berkenaan berusia 40 tahun menyusukan anak keenamnya itu kira-kira pukul 12.39 tengah hari.

“Bayi itu yang tidur diletakkan di atas kereta sorong di ruang tengah rumah.  Setengah jam kemudian semasa kakak bayi berkenaan ingin membetulkan bedung telah mendapati adiknya dalam keadaan tidak bertindak balas.

“Si ibu telah membawa bayi berkenaan ke Unit Kecemasan Hospital Rembau. Doktor bertugas mendapati tiada nadi dikesan dan tubuh bayi berkenaan dalam keadaan telah sejuk.

“Bantuan pernafasan telah diberikan, namun bayi tersebut tiada tindak balas dan bayi disahkan telah meninggal dunia,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Hazri berkata, pihak polis menerima laporan berhubung kejadian berkenaan pada pukul 5.09 petang.

Menurut beliau, siasatan lanjut sedang dijalankan dan doktor memaklumkan semasa kelahiran bayi tersebut di Hospital Rembau dalam keadaan sempurna, namun wajah bayi berkenaan ada menunjukkan tanda “Down Sindrom”.

“Doktor menyatakan pemeriksaan susulan akan dilakukan apabila bayi berkenaan berusia sebulan. Buat masa ini ujian calitan Covid-19 telah dijalankan, tetapi masih belum dapat keputusan,” katanya.

Kata beliau, punca kematian akan diketahui selepas keputusan bedah siasat dilakukan esok. – KOSMO! ONLINE


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


PRN Johor: Mahathir Melihat Maszlee Malik Sebagai Menteri Pelajaran Yang Bermasalah

Video beri gambaran impak sekiranya semua senjata nuklear meletup [VIDEO]

PRN Johor: Muhyiddin Menipu Apa Hari Ini?

Hasil Forensik, Polis Dedah Temui Luka Besar Di Paha Tangmo Nida, Calar Di Badan Penumpang Bot

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker