Keperluan bekerja dari rumah, KSN akan teliti

KUALA TERENGGANU – Kerajaan akan meneliti keperluan kakitangan awam untuk melaksanakan dasar bekerja dari rumah (BDR) berikutan peningkatan kes Covid-19 sejak kebelakangan ini.

Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd Zuki Ali berkata, pihaknya akan meneliti perkara itu terlebih dahulu sebelum dibawa ke peringkat Jemaah Menteri.

“Kita (diperingkat KSN) akan meneliti perkara ini kerana sebarang keputusan perlu dibawa dan dibincangkan di peringkat Jemaah Menteri. Kalau ia diputuskan oleh jawatankuasa, kita akan patuh.

“Kita akan sentiasa berwaspada terhadap peningkatan kes Covid-19,” katanya ketika ditemui pemberita pada Majlis Jalinan Kasih Keluarga Malaysia (Corporate Social Responsibility) Jabatan Kastam DiRaja Malaysia (Terengganu) bersama Ketua Setiausaha Negara (KSN) pada Sabtu.

Dalam pada itu, Mohd Zuki menyeru kepada semua penjawat awam supaya mengikuti prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) bagi mengekang penularan Covid-19.

Kerajaan menjangkakan kes baharu Covid-19 di negara ini meningkat mendadak dalam tempoh beberapa minggu lagi sekiranya langkah bagi membendung gelombang varian Omicron tidak diambil.

Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar dilaporkan berkata, jangkaan itu berdasarkan kadar jangkitan yang tinggi daripada gelombang varian Omicron ketika ini.

Keperluan bekerja dari rumah, KSN akan teliti


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Resepi Mee Sup Pedas Cina, Bikin Terliur

Juri program ‘najis’, tak hadap kau sekolah tak? – Diva AA

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker