Bercuti di Langkawi, aksi Sultan Selangor bermain congkak tarik perhatian

Bercuti di Langkawi, aksi Sultan Selangor bermain congkak tarik perhatian

SULTAN Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj berkenan berangkat meluangkan masa untuk beriadah di kawasan penginapan Kunang-Kunang Heritage Villa di Pulau Langkawi, Kedah.

Baginda yang diiringi Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin turut dijamu dengan santapan sajian makanan Melayu yang lazat oleh pemilik Kunang-Kunang Heritage Villa, Datuk Radzuan Radziwill.

Menurut hantaran di Facebook Selangor Royal Office, baginda amat tertarik dengan suasana keindahan perkampungan tradisional Melayu di kawasan penginapan berkenaan yang tenang dan sesuai sebagai lokasi percutian.

Dalam hantaran itu, turut dikongsikan beberapa gambar lawatan pasangan diraja tersebut termasuk video baginda dan Tengku Permaisuri Norashikin bermain congkak dalam suasana ceria.

Baca: Sultan Selangor dukacita pengamal perubatan jual sijil vaksin palsu

Malah dalam video berdurasi 21 saat itu, dapat disaksikan bagaimana Sultan Sharafuddin dan Tengku Permaisuri Selangor bersaing antara satu sama lain sambil disambut ketawa kecil sesama mereka setelah diketahui pemenang.

Ia kemudian turut menarik perhatian warga maya yang turut meninggalkan komen yang seronok melihat aksi mesra baginda berdua bersaing dalam permainan tradisional masyarakat Melayu itu.

“Steady Tuanku… Ini kali kaum lelaki menang Tuanku,” kata pemilik akaun Zulhelmi Majid. Utv

Bercuti di Langkawi, aksi Sultan Selangor bermain congkak tarik perhatian


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Norjuma Habib bakal dikeluarkan waran tangkap

Bila kita tekan butang, dia marah

‘Kalau kena dengan TMJ senyap pula…’

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker