MB Perak dipuji Ketua Pembangkang

 

IPOH – Ketua Pembangkang Perak, Dr. Abdul Aziz Bari, memuji Menteri Besar, Datuk Seri Saarani Mohamad kerana hadir pada program anjuran mereka di Taiping semalam.

Jelas Abdul Aziz, ia melambangkan politik baru dan politik matang yang amat perlu bagi mengurangkan pergeseran dan perselisihan yang tidak perlu dan melampau.

“Saya mengucapkan tahniah atas ketegasan Yang Amat Berhormat Menteri Besar Perak kerana mengambil pendekatan politik matang, khususnya kesediaan beliau menghadiri program anjuran pihak pembangkang di Perak,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Semalam, Saarani merasmikan gelanggang Arena Sukan Aulong di Taiping, yang turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri Aulong yang juga Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming.

Saarani turut dilaporkan berkata pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor yang membawa kepada Pilihan Raya Negeri (PRN) tidak akan berlaku di Perak.

Tegas beliau, kerajaan negeri masih mendapat sokongan kuat termasuk daripada pembangkang dan akan diteruskan sehingga habis penggal.

Menurut Aziz Bari, sesungguhnya ketegasan itu adalah sesuatu yang baru, bukan sahaja di Perak malah di seluruh negara.

“Kita akur bahawa pendekatan yang dipelopori oleh Menteri Besar itu tidak bertentangan dengan kedudukan dan peranan kerajaan dan pembangkang, khususnya dalam konteks demokrasi Westminster,” ujar beliau. – K! ONLINE


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


MB Perak kata belum ada keperluan DUN bubar

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker