‘Base Camp’ Jawapan ‘Panggilan Alam Liar’ Jadi Tarikan Terbaharu Escape Penang

‘Base Camp’ Jawapan ‘Panggilan Alam Liar’ Jadi Tarikan Terbaharu Escape Penang

PENGUNJUNG ke Escape Penang iaitu salah sebuah taman tema yang paling unik di Malaysia, kini boleh menikmati sebuah pengalaman yang serba baharu.

Malah sejak beberapa tahun lalu, taman ini telah menerima sambutan menggalakkan daripada pengunjung dari serata dunia, dengan pelbagai aktiviti luar menyeronokkan, termasuk gelongsor tiub Rekod Dunia Guinness iaitu sepanjang 1,111 meter.



Bagi yang gemarkan aktiviti berkhemah untuk merasai keindahan alam semula jadi tetapi tetap inginkan kemudahan moden yang selesa, Base Camp mungkin jawapannya!

Dengan kehadiran “panggilan alam liar” yang unik ini, pengkhemah di Base Camp, Escape Penang berpeluang untuk menikmati persekitaran hutan tropika tanpa menjejaskan keselesaan mereka kerana tersedianya kemudahan moden seperti tandas dan tempat mandi, ruang BBQ, dan akses kepada Wi-Fi!



Berlatarkan persekitaran hijau, Base Camp di Escape Penang menjanjikan ketenangan dan keseronokan.

Untuk pengalaman perkhemahan lebih lasak, pengunjung diharuskan untuk membawa makanan, tuala, kelengkapan tidur, bantal dan khemah mereka sendiri. Namun begitu, khemah-khemah juga turut disediakan untuk disewa pada harga minimum iaitu RM20 sahaja.

Pengasas dan Pengarah Eksekutif Sim Leisure Group, Sim Choo Keng berkata, pihaknya menawarkan pengembaraan berbeza dengan menitikberatkan keselesaan dengan kelasakan di luar rumah melalui seratus lot perkhemahan yang terletak di persekitaran selamat dan kondusif.



Bermula pada tahun 2009, Escape Penang menampilkan pelbagai tarikan dan permainan di dalam persekitaran semula jadi.

Taman ini memperkenalkan semula aktiviti permainan dan nilai-nilai dari zaman dahulu dengan menyuntik realiti ke dalam dunia sekarang yang terlalu bergantung kepada gaya hidup elektronik.



Keindahan waktu malam di Base Camp.

Melalui aktiviti menyeronokkan, dengan penekanan terhadap permainan terarah dan terdorong kendiri, taman tema ekstrem ini membuktikan umur bukan merupakan faktor penghalang untuk menikmati keseronokan dengan aktiviti tunggangan serta permainan yang direka untuk semua lapisan umur, kebolehan dan keupayaan.

Antara anugerah yang telah dimenangi oleh Escape Penang adalah anugerah Travellers’ Choice, Certificate of Excellence daripada TripAdvisor dan Anugerah Pelancongan Malaysia untuk Tarikan Pelancongan Terbaik.

Bagi menarik lebih ramai pengunjung ke pusat peranginan yang hebat ini, Escape Penang menawarkan pas dua hari, yang memberikan akses ke taman tema dan Base Camp dengan harga RM225 sahaja.



Pengunjung yang menempah pas terlebih dahulu melalui laman web Escape Penang akan menerima diskaun tambahan sebanyak 30 peratus.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.escape.my.

‘Base Camp’ Jawapan ‘Panggilan Alam Liar’ Jadi Tarikan Terbaharu Escape Penang

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:



MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Smart TAG, Touch ‘n Go lebih digemari pengguna

Blue Tears Kuala Selangor, Penemuan Luar Biasa

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker