Rita Rudaini pertahan KJ mengenai dos keempat

Rita Rudaini pertahan KJ mengenai dos keempat

“Korang Memang Tak Kenang Budi”-Rita Rudaini Pertahan KJ Mengenai Suntikan Dos Penggalak Keempat

Pelakon, Rita Rudaini tampil mempertahankan Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin (KJ) berhubung kajian yang sedang dijalankan oleh Kementerian Kesihatan (KKM) untuk memberikan suntikan dos keempat.



“Sekarang Korang Nak Marah Dia Nape?”-Rita Rudaini

Menerusi Insta Stories, Rita memaklumkan sebelum ini KJ telah membawa rawatan dan alternatif buat rakyat Malaysia. Namu, kini terdapat segelintir warganet meluahkan amarah terhadap Menteri Kesihatan itu.

“Habis madu sepah dibuang. Dulu dia lah tolong korang bawak masuk penawar untuk korang.. Korang puji, korang puja dia, korang marah orang lain..Korang kata penawar tu ‘ikhtiar’.

Sekarang korang nak marah dia nape?-Soal Rita



Menyifatkan Melayu Mudah Lupa

Tambahnya lagi, dia turut menyifatkan warganet sebagai tidak mengenang budi kerana tidak memikirkan usaha yang telah dilakukan oleh KJ.

“Korang ni memang tak kenang budi. Mana ‘IKHTIAR’ korang? Dah tercicir? Buster tu ‘mak segala ikhtiar’ tau. Korang ni memang tak kenang jasa dia. Dulu dia bagi 1, korang mintak 2. Sekarang dia bagi lebih.

Korang marah nape? Bukan kena bayar pun..Korang ni memang tak kenang dk untung! Biasalah..YB kena ingat, melayu mudah lupa.”- ulas pelakon ini



Menerusi laman Twitter, KJ tampil memberi penjelasan terhadap ‘kemarahan’ seorang pengguna media sosial berhubung kajian yang sedang dijalankan oleh KKM untuk memberikan suntikan dos keempat.

“Buat masa ini kita tahu satu dos pengalak siperlukan. Lebih dari itu, kita kaji dari masa ke semasa bila data saintifik baharu muncul.

Yang penting respons kita ikut data yang baharu. Ini yang dimaksud respon yang evidence-based.”-Jelas KJ

Rita Rudaini pertahan KJ mengenai dos keempat




Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Aliff Syukri gila publisiti tapi realitinya lain



Janggut suami Heliza jadi tumpuan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker