Promosikan hak perlindungan sosial – Ismail

Promosikan hak perlindungan sosial – Ismail

Penyelesaian perlindungan sosial yang baru dan inovatif diperlukan segera untuk mengimbangi antara penyediaan jaringan keselamatan, menggalakkan daya tahan kewangan dan pembangunan modal insan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata lebih banyak usaha kerjasama oleh sektor awam dan swasta juga penting untuk membentuk sinergi yang kukuh antara organisasi keselamatan sosial, pihak berkepentingan dan penggubal dasar yang relevan.



“Tindak balas pantas diperlukan untuk meningkatkan komuniti, mempromosikan hak dan merapatkan jurang perlindungan sosial di negara ini terutama bagi pekerja ekonomi tidak formal, suri rumah atau pekerja keluarga yang tidak dibayar seperti penjaga,” katanya pada pelancaran Persidangan Kesejahteraan Sosial Antarabangsa (ISWC) 2021 yang diadakan secara maya hari ini.

Beliau juga menggesa penggubal dasar untuk mengiktiraf peranan perlindungan sosial dalam mempromosikan kesejahteraan sosial dengan merangka dasar berkesan yang mengambil kira suara rakyat. Mk

Promosikan hak perlindungan sosial – Ismail


Baca Artikel Menarik :



Layari Laman Facebook MYKMU

Isteri Fizo, cantik dan bijak – Netizen

PN kalah di PRN Melaka kifarah atas kesombongan Muhyiddin



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker