Nak termuntah dengan pembuli seperti Guan Eng dan yang lain – Norlela

Nak termuntah dengan pembuli seperti Guan Eng dan yang lain – Norlela

Exco kesihatan Pulau Pinang Dr Norlela Arifin hari ini menuduh beberapa anggota parlimen DAP, termasuk pemimpin mereka Lim Guan Eng, sebagai pembuli.

Ini maklum balas Norlela setelah Adun Penanti (PKR) itu mengeluarkan kenyataan yang menyokong peranannya dalam tindakan Covid-19 di negeri itu.



Norlela memberitahu wartawan dalam kumpulan pesanan teksnya hari ini bahawa dia sangat menghargai solidariti yang ditunjukkan oleh rakan-rakan PKR.

Jelasnya, Lim, exco Pulau Pinang, Phee Boon Poh dan Adun Pulau Tikus Chris Lee antara yang telah membuat kenyataan awam yang memalukannya dan memberi penghargaan terhadap penurunan kes Covid-19 di Pulau Pinang kepada ahli parlimen DAP.

“Mereka mengatakan bahawa semua pengurangan kes Covid-19 kerana pelantikan Phee (sebagai ketua Pasukan Tindakan Kecemasan Pulau Pinang) dan Steven Sim (sebagai penyelaras Covid-19 Pulau Pinang-Putrajaya).

“(Mereka mendakwa) bahawa saya, sebagai exco yang menjaga kesihatan, perlu belajar daripada (Phee dan Sim),” katanya.



“Beritahu saya apa yang telah mereka lakukan untuk menurunkan kes-kes itu sejak lantikan mereka? Apa keajaiban yang mereka lakukan? Tunjukkan bukti. Saya mahu melihatnya,” kata Norlela lagi.

Pada 8 September, Lim menyifatkan Norlela sebagai “naif” kerana “menuruti kehendak kerajaan secara membuta tuli” terhadap respons Covid-19 negeri itu.

Pada 12 September, Lim menyifatkan Norlela seperti ‘pemerhati yang tidak berdaya’ kerana penduduk Pulau Pinang menghadapi masalah mendapatkan rawatan Covid-19.

Pada 3 Oktober, Lim memuji Sim kerana menurunkan jumlah kes Covid-19 di Pulau Pinang.



Kes Covid-19 harian baru memuncak di Pulau Pinang pada 8 September dan secara beransur-ansur berkurangan sejak itu.

Norlela memberitahu wartawan dia sangat kecewa dengan kelakuan pemimpin DAP.

“Nak muntah dengan these bullies (pembuli ini) yang suka witch hunt (menyalahkan) wanita,” katanya.

Norlela dan wakil rakyat DAP memiliki sejarah konflik terdahulu.



Pada 2017, Norlela dibidas oleh penyokong kerajaan Pulau Pinang kerana mengucapkan “terima kasih, SPRM” selepas suruhanjaya itu menyerbu sebuah kilang haram di Sungai Lembu, Bukit Mertajam.

Berikutan serbuan itu, exco alam sekitar Pulau Pinang, Phee Boon Poh ditahan oleh SPRM tetapi Adun Sungai Puyu ketika itu menafikan sebarang kesalahan.

Norlela juga dilaporkan mengalirkan air mata ketika sidang DUN pada 2015 selepas mendakwa kerajaan negeri mengabaikan pertanyaannya mengenai DUN Penanti yang diwakilinya itu. Mk

Nak termuntah dengan pembuli seperti Guan Eng dan yang lain – Norlela




Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Pasangan 50 tahun ke atas lebih nikmat hubungan intim



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker