Kejutkan ‘Umno lama’ daripada ‘koma’ langkah terbaik – Ku Li

Kejutkan ‘Umno lama’ daripada ‘koma’ langkah terbaik – Ku Li

Langkah terbaik untuk mengembalikan semula semangat perjuangan asal Umno adalah dengan mengejutkan semula “Umno lama” yang masih dalam “koma”, kata Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Beliau berkata, tindak tanduk kepimpinan Umno sekarang tidak disenangi ramai pihak, justeru langkah tersebut wajar diambil jika sudah tidak ada pilihan atau cara lain untuk memperkuatkan semula kepimpinan parti.

“Semua orang boleh buat parti baru, tetapi umno ini mempunyai sejarah dan dokongan yang ramai, bagi saya kalau tidak ada pilihan kita nak cari langkah yang baik adalah membangkit semula semangat ‘umno lama’, bila dikejutkan ‘umno lama’ ini dari koma ia seolah parti baru.

“Apa yang dilakukan pemimpin sekarang tidak disenangi, sebab itu ramai menjauh diri, jadi saya fikirkan perkuat kepimpinan umno,” katanya dalam temubual bertajuk “Umno sedang koma” bersama Malaysia Gazette malam tadi.

Veteran Umno itu berkata, ketidakpuasan hati dalam kalangan ahli mungkin menjadi punca kekalahan Umno dalam pilihan raya lalu sekaligus membuktikan ramai meninggalkan parti dan tidak mengundi.

“Ramai orang Umno dulu tak mengundi, ini mungkin ada ketidakpuasan hati. Saya tidak pasti kalau mereka sudah hilang roh perjuangan,” katanya.

Tambahnya, “Umno lama” yang diharamkan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (JPPM) ketika era pentadbiran bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad “tidak pernah diharamkan” kerana JPPM tiada kuasa untuk berbuat demikian.

Jelasnya, “Umno lama” yang mewakili mewakili tiga juta lebih ahli berkuasa di tanah air kita sejak sebelum merdeka, tidak melakukan sebarang kesalahan yang menyebabkan ia diharamkan.

“Walaupun dah diharamkan, ia tidak melakukan sebarang kesalahan atau melanggar mana-mana undang-undang yang menyebabkan ia mesti diharamkan,” ujarnya. FMT

Kejutkan ‘Umno lama’ daripada ‘koma’ langkah terbaik – Ku Li


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Tak mustahil saya kembali dengan Semangat 46 – Ku Li

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker