Oktovia Manrose sudah bertudung, mahu istiqamah

Oktovia Manrose sudah bertudung, mahu istiqamah

Dalam diam-diam, pelakon Oktovia Manrose, 29, sudah bertudung sejak Hari Raya Aidilfitri lalu.

Bagaimanapun, kakak kepada Aprena Manrose ini memilih untuk tidak berkongsi atau menghebahkan hal berkenaan.

“Sebenarnya saya jadi segan dan tidak terlalu terbuka untuk berkongsi hal ini. Saya buat ini kerana Allah Taala.

“Ya, saya sudah bertudung. Cukup komen ringkas itu. Selebihnya saya harap terus istiqamah dalam ‘kembara’ baru ini,” katanya atau nama sebenar Wan Syamira Putri Oktovia Wan Syahman


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Mengenai dunia lakonan, ibu tunggal kepada seorang cahaya mata ini bersyukur segala tuntutan kerja seni sudah diselesaikan sebelum membulatkan tekad bertudung.

“Semua kerja lakonan sudah saya selesaikan. Jadi tak ada ‘hutang’ lakonan lagi. Kalau ada rezeki berlakon masuk selepas ini, saya tangguh dahulu keinginan itu. Saya percaya rezeki Allah ada di mana mana. Insya-Allah.

“Saya kini nak fokus kepada ibadah mencari redha Allah. Saya nak beri tumpuan memperbetulkan diri sendiri. Dunia akan datang kemudian.

“Umpama sekarang ini, ialah Oktovia yang baru dan bukan yang dulu. Kalau ada rezeki dalam lakonan selepas ini, saya akan pertimbang watak yang bersesuaian dengan diri sekarang dan semoga ia dipermudahkan,” katanya.

Anak kepada bekas penyanyi, Iwan Dangdut dan penerbit, Allahyarham Rosnah Mohd ini kali terakhir membintangi drama Hari Kita Jatuh Cinta terbitan Zeel Productions di Awesome TV.

Malah dia sempat mencabar diri membuktikan bakat dalam bidang nyanyian selepas lapan tahun bergelumang sebagai anak seni berkolaborasi dengan kumpulan Bimasakti menerusi projek single Biar Aku Simpan terbitan syarikat rakaman, Life Records.

Lagu itu dilancarkan Mac lalu. MG

TMJ cari penyanyi lagu saduran Azman Naim

Related Articles

One Comment

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker