Lupakah MCA siapa lawan di Tg Piai – Najib

Lupakah MCA siapa lawan di Tg Piai – Najib

Ketika MCA memberi gambaran masih menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin, parti itu didesak untuk mengingati rakan sekutu mereka.

Dalam posting Facebook semalam, bekas perdana menteri Najib Abdul Razak telah berkongsi klip video seorang wanita Melayu berhujan ketika berkempen untuk Wee Jeck Seng (MCA) semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai.

“Kempen PRK 20 bulan dahulu. Adakah kamu lupa pihak mana yang memberi sokongan paling padu pada kamu tanpa mengira ribut petir atau matahari terik?

“Adakah kamu sudah lupa siapakah pihak lawan masa itu? Kamu mungkin sudah lupa. Tapi, kami di Umno tak lupa,” tulis Najib.

PRK Tanjung Piai diadakan pada bulan November 2019 yang menyaksikan Wee mengalahkan calon Bersatu Karmaine Sardini dan Wendy Subramaniam dari Gerakan.

Lebih separuh daripada kawasan pengundi Tanjung Piai adalah kaum Melayu, menjadikan peranan Umno dalam kempen BN sangat penting.

Umno dan MCA antara anggota pengasas BN dan pendahulu gabungan itu, Perikatan.


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Baru-baru ini, MCA memutuskan menolak keputusan Umno untuk memutuskan hubungan dengan Perikatan Nasional dan menarik sokongan terhadap Muhyiddin.

Pada 6 Ogos, Presiden MCA Wee Ka Siong menghadiri sidang media bersama sekumpulan anggota parlimen Umno mengumumkan akan terus menyokong Muhyiddin. Mk

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

Lupakah MCA siapa lawan di Tg Piai – Najib

Nak tahu siapa Nazri sebenar, baca kenyataan lalunya – Najib

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker