Sumbat belut dalam anu mahu ubati sembelit

Sumbat belut dalam anu mahu ubati sembelit

BEIJING – Seorang lelaki di Xianghua, wilayah Jiangsu, telah memasukkan seekor belut berukuran 20 sentimeter ke dalam alat sulitnya bagi mengubati masalah sembelit yang dialaminya, lapor Globaltimes, baru-baru ini.

Tindakan nekad lelaki itu akibat terlalu mempercayai cara perubatan tradisional yang kononnya belut dalam anu boleh melegakan masalah sembelit.



Bagaimanapun, nasib tidak menyebelahi mangsa yang bertarung dengan kesakitan serius apabila belut tersebut berenang ke bahagian abdomennya dan mula menggigit usus di dalam.

Mangsa menahan sakit selama 24 jam sebelum ke hospital kerana terlalu malu untuk mengakui tindakannya kepada kepada doktor.

Doktor menjalankan pembedahan ke atas mangsa memberitahu dia hampir kehilangan nyawa kerana kerana bakteria yang dibawa oleh belut di usus besar boleh menyebabkan hemolisis ketika sampai ke rongga perut.

Belut tersebut masih hidup ketika dikeluarkan oleh doktor. Kes ini bukanlah kali pertama berlaku dalam kalangan penduduk China yang sangat mempercayai perubatan tradisional seperti ini. K Online



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 011-19598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

Sumbat belut dalam anu mahu ubati sembelit


Baca Artikel Menarik :



Layari Laman Facebook MYKMU


Soalan mudah pun tunggu Isnin nak jawab



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker