SOP ‘ke laut’, PPV KL dibanjiri ratusan warga asing cetus kerisauan

SOP ‘ke laut’, PPV KL dibanjiri ratusan warga asing cetus kerisauan

Langsung tiada penjarakan sosial, itu yang berlaku di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) apabila dibanjiri orang ramai yang datang untuk divaksinasi, yang baru-baru ini seperti tular di media sosial.

Hasil tinjauan FMT mendapati rata-rata mereka adalah warga asing, walaupun turut kelihatan anggota polis berada di kawasan tersebut bagi memastikan prosedur operasi standard (SOP) dipatuhi.

Namun disebabkan jumlah mereka terlalu ramai keadaan dilihat menjadi tidak terkawal. Keadaan ini mencetuskan kerisauan dalam kalangan warga maya terutama ketika negara mencatatkan kes positif harian Covid-19 tertinggi hari ini.

Menurut Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah, kejadian berlaku apabila majikan menghantar pekerja mereka terlalu awal ke PPV sehingga menyebabkan kesesakan.

“Mohon majikan tidak menghantar pekerja terlalu awal ke PPV yang ditetapkan bagi mengelakkan kesesakan.

“Ramai pekerja warga asing dari Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan akan dihantar ke PPV KLCC. Mohon patuhi janji temu,” katanya ketika dihubungi FMT.

Susulan itu Zainal berkata, mulai esok hanya mereka dari Lembah Klang sahaja dibenarkan mendapatkan suntikan vaksin di PPV Kuala Lumpur. FMT

SOP ‘ke laut’, PPV KL dibanjiri ratusan warga asing cetus kerisauan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker