Iklan pengambilan khas guru disiarkan esok

Iklan pengambilan khas guru disiarkan esok

Hebahan dan iklan pengambilan khas guru disiarkan esok

HEBAHAN dan iklan mengenai pengambilan khas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan gred DG41 secara ‘one-off’ pada tahun ini akan dikeluarkan selewat-lewatnya pada jam 5.30 petang esok.

Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan (SPP) dalam kenyataan hari ini berkata, pengambilan khas itu akan mengutamakan graduan pendidikan lepasan universiti awam, swasta atau luar negara.

“Urusan ini akan diperluas kepada graduan bukan iktisas pendidikan melalui kepelbagaian kaedah pelantikan pada fasa berikutnya jika masih terdapat kekosongan tidak dapat ditampung graduan pendidikan.

“Sehubungan itu, SPP menyarankan calon terbabit supaya bersedia dan sentiasa melayari laman sesawang serta platform media sosial rasmi SPP bagi mendapatkan maklumat terkini berkaitan urusan temu duga pengambilan khas ini,” katanya.

Pada 20 Jun lalu, Kementerian Pendidikan (KPM) dilaporkan akan membuat pengambilan khas guru secara ‘one-off’ bagi mengisi kekosongan guru di seluruh negara terutama di Sabah, Sarawak, Johor dan Selangor.

Menteri Pendidikan, Datuk Dr Radzi Jidin, dipetik berkata ia akan membabitkan pengambilan sejumlah 18,702 Pegawai Perkhidmatan Pendidikan gred DG41.

Iklan pengambilan itu akan disiarkan esok manakala penempatan secara berperingkat bermula pada Oktober nanti.
Utv

Iklan pengambilan khas guru disiarkan esok


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Moratorium akan tingkatkan kos keseluruhan pinjaman

Dulu curi TV sekarang ikan – Bos Mydin

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker