Lelaki tular samun wanita warga emas di tepi jalan didakwa

Oleh – Syeikh Baran

Lelaki tular samun wanita warga emas di tepi jalan didakwa

Seorang lelaki yang tular merompak seorang wanita warga emas dalam kejadian di tepi di Bangsar dua minggu lalu, didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini.



Bagaimanapun tertuduh M.Thanabalan, 38, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Egusra Ali.

Mengikut pertuduhan, tertuduh dengan niat melakukan rompakan harta beg tangan dan dengan sengaja mendatangkan kecederaan terhadap seorang wanita warga emas berusia 78 tahun dengan cara meragut.\Kesalahan itu didakwa dilakukan di tepi Jalan Limau, Bangsar di sini pukul 7.30 pagi pada 7 Oktober lalu yang didakwa mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan.

Sementara itu di dua Mahkamah Sesyen lain, tertuduh turut berhadapan dengan tiga lagi pertuduhan merompak.

Di hadapan Hakim Norina Zainol Abidin, tertuduh didakwa merompak dua wanita termasuk seorang warga Korea dengan mengambil barang peribadi masing-masing
di hadapan sebuah stesen sebuah minyak dan kondominium di Brickfields pukul 6.15 pagi dan 6.50 pagi pada 7 Oktober dan 18 Mac lalu.



Sementara di hadapan Hakim Siti Shakirah Mohtarudin, lelaki itu didakwa merompak wang RM3,500 milik seorang lagi wanita di kawasan sama (Brickfields) pukul 7.40 pagi pada 12 Februari lalu.

Kesemua kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara boleh sampai 20 tahun dan denda atau sebatan jika sabit kesalahan dan Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 14 tahun dan denda atau sebat.

Semasa prosiding, pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nadia Eleena Jamaluddin Akbal, Nidzuwan Abd Latip dan Joshua Tee Yee Khuan manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah kemudian menetapkan 25 dan 28 November ini bagi sebutan semula kes.



Pada 7 Oktober lalu, Kosmo! melaporkan seorang wanita warga emas dikejarkan ke hospital selepas cedera disamun dalam kejadian di tepi Jalan Limau Manis, Bangsar, di sini.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, kejadian itu berlaku sekitar awal namun tiada kerugian kerana tiada barangan berharga dalam beg diragut suspek.

Sumber – KOSMO! ONLINE



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker