BN-PH berpotensi menang besar jika teruskan momentum kerjasama

Kerajaan Perpaduan berpotensi menang besar di PRU16 jika teruskan momentum kerjasama

Antara faktor yang boleh membawa kemenangan kepada mana mana pihak didalam pilihanraya apa jenis pun , ada lah jika sesuatu gabungan itu berkerjasama.

Sama ada PRU, PRK, PRN tetap akan membawa kemenangan jika pihak yang bergabung memberi kerjasama erat antara satu sama lain.



Pendapat berkenaan hal ini turut dinyatakan dan disokong oleh salah seorang Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Dr Puad Zarkashi.

Dr Puad turut menyatakan bahawa kunci lain selain berkerjasama sifat mempercayai antara satu sama lain juga turut menjadi faktor penambah.

Dua PRK yang baru berlalu boleh dijadikan indikator dan pengukur untuk membuktikan kerjasama sangat penting didalam mana mana pilihanraya.



Mengealpasti kawasan dan geo-politik setempat dan kawasan kemudian atur strategi pihak mana harus kehadapan dan pihak mana harus bantu dibelakang juga sangat penting.

Namun, walaupun cadangan yang diberi sangat baik dan membawa plus faktor , UMNO dipercayai belum membuat keputusan sama ada akan bertanding secara solo atau sebagai gabungan BN-PH pada PRU156.

Di laporkan UMNO akan membuat keputusan terbaik memilih kedudukan terbaik setelah berunding sesama MKT untuk pendirian di PRU16 nanti.

UMNO juga dipercayai tidak mahu terikat dengan syarat syarat yang menjerut diri seperti sebelum PRU15.



Apa pun pendirian terbaik umno melalui kajian dan pendapat ahli akan diperolehi sebelum PRU16.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker