Hantar video ugutan mahu bakar anak, Polis Kuantan tangkap bekas suami

Tindakan seorang lelaki yang cuba mengugut bekas isterinya dengan menghantar video memukul dan cubaan membakar anak lelaki mereka membawa padah apabila dia diberkas pihak polis semalam.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Wan Mohd. Zahari Wan Busu berkata, sepasukan anggota polis Ibu Pejabat polis Daerah (IPD) Kuantan dengan kerjasama IPD Maran telah bertindak membuat tangkapan ke atas suspek susulan dari aduan yang diterima dari bekas isteri suspek petang semalam.

Katanya, suspek berusia 35 tahun itu berjaya ditahan pada pukul 10.30 malam hari sama di perhentian bas hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Maran 2, Maran, dipercayai cuba melarikan anak lelaki mereka yang berusia dua tahun.



Menurut laporan dibuat, difahamkan pengadu yang telah diceraikan suaminya pada Ahad lalu telah menghantar anak lelakinya yang berusia dua tahun ke rumah suspek yang terletak di Beserah, di sini, pada Selasa kira-kira pukul 5.25 petang

“Sekitar pukul 11.11 malam, pengadu yang berada di rumahnya di Sungai Lembing, di sini, telah menerima beberapa video yang dihantar oleh bekas suaminya yang bertindak memukul dan memarahi anak lelaki mereka tanpa sebab sehingga menyebabkan kanak-kanak tersebut kelihatan seperti trauma serta ketakutan.

“Suspek sekali lagi menghantar beberapa video memarahi anak mereka dengan memukul dan telah mengugut untuk membakar kanak-kanak tersebut pada pukul 4.27 petang hari yang sama.

“Bimbang dengan keadaan tersebut, pengadu kemudiannya telah bertindak membuat laporan polis dan tindakan segera diambil bagi menangkap suspek,” katanya memberitahu suspek mempunyai 12 rekod jenayah lampau termasuk berkaitan dadah.



Difahamkan video yang dihantar kepada pengadu berkenaan merupakan ugutan dan protes berkaitan kemelut rumah tangga mereka kerana suspek tidak bersetuju dengan penceraian tersebut.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Fazura fail cerai terhadap Fattah

‘Tergamak hangpa bunuh dia, merangkaklah di Padang Mahsyar’



Al-Arqam ‘berevolusi’ selindung ajaran sesat

Nora Ariffin dedah detik perceraian, paksaan itu berlaku depan mata



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker