Tak tahan ‘diserang’ netizen Malaysia, Nakano tutup komen

Tak tahan ‘diserang’ netizen Malaysia, Nakano tutup komen

Pelumba trek Jepun, Shinji Nakano, terpaksa mengehadkan komen dalam akaun Instagram miliknya selepas dihujani kecaman daripada warganet Malaysia, susulan pelanggaran dengan Muhammad Shah Firdaus Sahrom, dalam acara akhir keirin lelaki, pada Olimpik Paris.

Semakan dalam akaun Instagram itu mendapati komen dalam hantaran telah dihadkan, dengan komen dibuat rakyat Malaysia yang mencemuhnya sempat dibuat dalam pelbagai hantaran Nakano sebelum ini.



Kebanyakan pengguna menuduh pelumba basikal itu memaparkan semangat kesukanan rendah dan tidak profesional, manakala ramai juga mengecamnya.

Patutlah Jepun sering dilanda gempa bumi, kata seorang pengguna, manakala ada yang memberi ‘amaran’, Jangan sampai Malaysia menjajah Jepun sebagai balasan.

Bagaimanapun, timbul permohonan maaf akibat pelanggaran itu dalam akaun TikTok memaparkan nama Nakano, namun tidak dapat dibuktikan kesahihannya. Hantaran terakhir di Instagram dibuatnya pada 1 Ogos.

Awal hari ini, Shah Firdaus menasihatkan rakyat Malaysia menjaga nama baik negara, selepas warganet membanjiri akaun media sosial Nakano dengan kritikan atas pelanggaran semasa aksi akhir keirin.



Katanya, atlet negara sentiasa berusaha menjaga nama baik Malaysia di peringkat global, justeru beliau berharap peminat sukan akan melakukan perkara sama dalam talian. FMT

Tak tahan ‘diserang’ netizen Malaysia, Nakano tutup komen

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Punca Cikgu Istiqomah dibunuh

Takiyuddin kantoi (Video)



Dari aku join podcast mereka, baik aku join potluck – Rahim

KLFW jadi tempat orang popular tayang paha, perut



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker