Takut bini punya pasal, bual laporan polis palsu

Takut bini punya pasal, bual laporan polis palsu

Dalam satu insiden yang lucu dan mengejutkan, seorang pengawal keselamatan berusia 65 tahun dilaporkan telah membuat laporan palsu kononnya dirompak hanya kerana takut dimarahi oleh isterinya selepas menghabiskan seluruh gajinya.

Laporan ini bukan sahaja mengundang tawa, tetapi juga mengingatkan kita betapa kuatnya kuasa seorang isteri.



Menurut Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan, pengawal keselamatan tersebut telah mendakwa dirinya dirompak oleh dua lelaki Rohingya di Kijal.

Katanya, dia telah berhenti di sebuah stesen minyak untuk mengeluarkan wang sebelum dua lelaki tersebut menghampirinya dengan helah meminta bantuan untuk membawa seorang ‘kawan’ yang kononnya sedang sakit ke klinik.

“Dia mendakwa bahawa selepas keluar dari kereta, salah seorang daripada lelaki Rohingya itu telah meletakkan pisau di belakangnya manakala lelaki yang berbaring tadi bangun dan mengacukan parang ke perutnya,” jelas Hanyan.

Menurut cerita pengawal keselamatan itu, kedua-dua lelaki tersebut kemudian melarikan RM1,100 yang diambil dari poketnya sebelum melarikan diri dengan menaiki motosikal.



Namun, siasatan polis mendedahkan bahawa tiada rompakan berlaku.

Setelah disoal siasat, lelaki itu akhirnya mengaku bahawa dia telah mereka cerita tersebut kerana tidak sanggup berterus terang kepada isterinya bahawa dia telah menghabiskan seluruh gajinya, termasuk wang untuk perbelanjaan rumah.

Dalam kenyataannya, Superintendan Hanyan berkata, “Dia membuat laporan palsu kerana terdesak dan takut untuk memberitahu isterinya bahawa dia telah menghabiskan seluruh gajinya, termasuk wang belanja hidup mereka.”

Kes ini kini sedang disiasat di bawah Seksyen 182 Kanun Keseksaan kerana memberikan maklumat palsu kepada penjawat awam. Vc



Takut bini punya pasal, bual laporan polis palsu

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Punca Cikgu Istiqomah dibunuh



Takiyuddin kantoi (Video)

Dari aku join podcast mereka, baik aku join potluck – Rahim



KLFW jadi tempat orang popular tayang paha, perut



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker