Gesaan DAP agar ‘move forward’, Ini jawapan balas MCA

Bekas naib presiden MCA, Ti Lian Ker menyindir seruan “tidak ikhlas” pemimpin DAP yang mahu dua parti itu “bergerak ke hadapan” susulan pertikaian masa lalu.

Ti berkata, apa diungkapkan Teo Nie Ching dirasakan tidak ikhlas dan kedengaran kosong memandangkan DAP masih lagi “menyerang” MCA.

Sebelum ini, Teo yang juga setiausaha publisiti DAP berkata dua parti berkenaan perlu bergerak ke hadapan dan terus bekerja untuk memberikan yang terbaik demi memastikan kejayaan kerajaan perpaduan.



“Adakah DAP hanya bercakap tentang kematangan dan perpaduan apabila sesuai kehendak mereka?” kata Ti. “MCA menggesa politik matang, kesederhanaan, dan perpaduan sejak berdekad, namun DAP berterusan dengan mentaliti terjajah apabila melibatkan MCA,” katanya kepada FMT.

Teo menyeru kepada “pemimpin yang matang”, ketika mempertahankan calon Pakatan Harapan PRK Kuala Kubu Baharu, Pang Sock Tao, susulan penyebaran semula klip video lama, memaparkan beliau mengkritik BN.

Ti menjangkakan DAP akan berterusan menyerang partinya demi kelebihan politik, namun akan menggesa gencatan jika ia sesuai dengan politik mereka.

Katanya, seruan “bergerak ke hadapan” atas alasan itu tidak memberi sebarang perbezaan.



“Mereka berterusan menyerang MCA baik sekarang dan sebelum ini. Baru-baru ini Loke dan sebelum ini, Kok,” katanya merujuk Setiausaha Agung DAP Loke Siew Fook dan Naib Pengerusi Teresa Kok.

Beliau berkata, mungkin Teo patut memberitahu kepada pimpinannya supaya berhenti bermusuhan terlebih dulu.

Ti menuduh DAP lebih memaafkan terhadap Umno, yang sebelum ini dikritik keras mereka atas dakwaan penyelewengan, tetapi tidak ada masalah dalam menyerang MCA.

Katanya, DAP dikatakan berhasrat menggantikan MCA sebagai sekutu Umno, justeru atas sebab itu berulang kali mahu parti itu meninggalkan Barisan Nasional (BN).



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Penangan Leona nyanyi pelat, lagu Ketipak Ketipung Raya makin tular



Melampau, siasat individu hina mangsa nahas helikopter bertembung

Vlogger China digelar bodoh oleh kakitangan syarikat penerbangan tempatan



‘Kenapa Allah Tak Kahwinkan Kau’ (Video)



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker